מנכ"ל פייסבוק מארק צוקברג החליט כי הוא מוכן להגיע ולהעיד בפני הקונגרס בנושא פרשת קיימברידג' אנליטיקה, כך דווח הערב (שלישי) ברשת CNN. על פי הדיווח, שמצטט מקורבים לצוקרברג, הוא השלים עם העובדה כי יצטרך להגיע ולהתמודד עם המחוקקים בתוך מספר שבועות. בחברה עובדים כעת על אסטרטגיה שתקבע מה תכלול העדות שלו.



הגורמים טוענים כי נכונותו של צוקרברג להעיד, נועדה כדי להפעיל לחץ על מנכ"ל גוגל סונדאר פיצ'אי ועל מנכ"ל טוויטר ג'ק דורסי, כדי שיגיעו לשימוע גם הם. הבוקר דווח כי יו"ר ועדת המשפט של הסנאט, צ'ארק גראסלי, הזמין באופן רשמי את שלושת המנכלים לדיון מיוחד בנושא מדיניות הפרטיות, שיתקיים ב-10 באפריל. בתוך כך, עוד דווח בתקשורת הבריטית כי צוקרברג סירב לבקשה דומה שהגיעה מהפרלמנט הבריטי. במקום זאת, הוא מעוניין לשלוח שני בכירים אחרים בחברה.



כזכור, בשבוע שעבר המנכ"ל שבר שתיקה שנמשכה כמעט שבוע, ופוסט ארוך שכתב בחשבון הפייסבוק שלו הסביר את השתלשלות העניינים. בשעות שאחרי פרסום הפוסט, הוא קיים סדרת ראיונות לכלי תקשורת אמריקאים ומספר ימים לאחר מכן אף פרסם מודעות בהן התנצל, בעיתונים בריטים.



הקונגרס האמריקאי. צילום: רויטרס
הקונגרס האמריקאי. צילום: רויטרס



הוא הסביר כי "הקמתי את פייסבוק ובסופו של דבר אני אחראי למה שקורה בפלטפורמה הזו. אני רציני בנושא הצעדים שננקוט ונוודא שהדבר לא יחזור על עצמו בעתיד. עם זאת זה לא יכול לשנות את מה שקרה בעבר. נלמד מהניסיון הזה כדי להפוך את הפלטפורמה לבטוחה יותר בעתיד. רוצה להודות למי שממשיכים להאמין בנו ובמשימה שלנו. יודע שייקח זמן לתקן את הכל אבל נעבור את זה כדי לייצר שירות טוב ביותר בעתיד".



מלבד זאת, הוא ציין כי "יש לנו את האחריות להגן על המידע שלכם ואם אנחנו לא יכולים לעשות את זה אז לא מגיע לנו לשרת אתכם. אני עובד כדי להבין מה בדיוק קרה ואיך נוכל לוודא שהדבר לא יקרה שנית. החדשות הטובות הן שהפעולות שמונעות מדברים כאלה מלקרות, בוצעו כבר לפני מספר שנים. אבל עשינו מספר טעויות ויש לנו דברים נוספים שאנחנו צריכים לעשות וצעדים נוספים לנקוט בהם". צוקרברג הוסיף כי הוא מוכן להעיד בנושא בפני הסנאט, במידה והמחוקקים חושבים כי הוא האדם המתאים לעשות זאת.