חופשת הפסח ואיתו האביב תמיד מגיע יחד עם "שגעת" הנקיונות. מנקים את הבית, שוטפים סוף סוף את האוטו, מאווררים ארונות וזורקים מה שלא צריך. ומה לגבי הסלולר שלכם? כן כן, גם מכשיר הסלולר זקוק מדי פעם לנקיון משלו בכדי לשמר אותו, לשפר את ביצועיו ולאפשר לו לפעול בצורה מיטבית.
נקיון מכשיר הסלולר מאפשר בעיקר עבודה יעילה ומהירה יותר ומעבר לכך יכול להוביל לחיסכון בסוללה. כך שלכל אחד כדאי להקפיד ולבצע מספר פעולות פשוטות לשם כך: 
א. כאשר מסיימים להשתמש ביישום מסויים, חשוב לסגור את היישום ולא רק לצאת ממנו, ככה הוא לא יעבוד ברקע ולא ישתמש במשאבים מהזיכרון.

ב. ביישומים המשתמשים במיקום (waze וכו', כולל פייסבוק למי שהגדיר אפשרות כזו), מומלץ לאשר גישה לשירותי המיקום בעת השימוש בלבד, באמצעות ההגדרות. זה יחסוך משאבים וגם סוללה. 
ג. מומלץ להגדיר את תאורת המסך לעוצמה בינונית. היום המסכים איכותיים והם צורכי סוללה כבדים.
ד. כאשר לא משתמשים בקישורית מסוימת (bt/ wifi) מומלץ לכבות אותה.
מעבר לכך חשוב לערוך נקיון יסודי של המכשיר מבחינת המידע המאוחסן, כדי לפנות מקום בזיכרון ולשפר את ביצועי המכשיר:
1. תמונות  -  למחוק את אלו שאין לנו צורך בהם. אפשר גם להגדיר, במכשירים של היצרנים המאפשרים זאת,  שתמונות המגיעות בוואטטסאפ (שהן הרבה פעמים בדיחות/פרסומות) לא יישמרו בסרט הצילום באופן אוטומטי ואז הזיכרון לא יתמלא לשווא. 
2. תמונות ישנות - כדאי לגבות על הענן/להעביר למחשב ואז למחוק.
3. אפליקציות – למחוק את אלו שמזמן כבר שכחנו שקיימות...
3. במכשירי אנדרואיד יש גם אופציה "מנקים את המטמון" – אפליקציות אוגרות מידע על השימוש בהן בזיכרון המכשיר וגורמות לאפליקציות ולמכשיר עצמו לעבוד לאט יותר. מומלץ לנקות את המטמון על ידי כניסה להגדרות היישום וניקוי המטמון.

משתמש אייפון, אילוסטרציה. צילום: אינג אימג'
בנוסף, תופעה שחוזרת על עצמה מדי חופשת פסח היא נזקי הקורוזיה. מה הקשר תשאלו? ובכן, משפחות רבות אוהבות בתקופת האביב לטייל במסלולי מים. לרובנו קשה לוותר על תצלומי הילדים בעת המסלול ולכן לא אחת קורה שמכשיר הסלולר נופל לנהר ממש באמצע הטיול. במקרה שכזה לעיתים ניתן לצמצם נזקים בטרם הגיענו למעבדת התיקונים. יש מספר כללי "עשה ואל תעשה" בניקוי מכשיר מנזקי קורוזיה.
ראשית - מה אסור לעשות? 
- לא ננסה להדליק את המכשיר! האינסטינקט הראשוני של רובנו הוא לנסות מיד להדליק ולראות שלמרות הכל, אולי קרה איזה נס והמכשיר עובד כרגיל. זה מאד לא מומלץ.
- לא ננסה לפרק אותו באופן עצמאי לחלקים קטנים – החלקים עשויים להתפזר ומלאכת ההרכבה מחדש אינה פשוטה. הדבר הנכון הוא להשאיר את זה לטכנאי שמבין ומכיר את התחום.
- כאשר חוזרים מהטיול הביתה, למרות הפיתוי הגדול, לא נייבש עם פן או שואב אבק. זאת כיוון שאסור לגרום לחימום יתר של החלקים הפנימיים של המכשיר. זה עלול לפגוע במכשיר בצורה בלתי הפיכה.
- לא נחבר אותו לחשמל - שילוב של חשמל ומים עלול להיות מסוכן ולא נעים.
אז מה כן עושים? לעיתים במהלך החג יוצא מצב בו המעבדה בדיוק סגורה ולכן, מיד עם הגעתכם הביתה ניתן לבדוק האם יש גישה לסוללה בפעולה פשוטה של שליפת הפאנל האחורי. אם אפשרי לשלוף (במכשירי אייפון זה לא אפשרי) - יש לשלוף ולנתק את הסוללה מהמכשיר ולתת לזה פשוט להתייבש. בנוסף, טבלו את המכשיר בקערת אורז. כן, זו לא שמועה הזויה. זה אכן יכול לעזור. אורז סופח נוזלים וזו העזרה הראשונה והמיידית שנוכל להעניק למכשיר שלנו. 
 
חשוב לציין שמדובר בפתרון ראשוני בלבד ולא בהכרח יפתור לחלוטין את הנזק, אבל כל עוד תורם לסיכוי להציל את המכשיר אנחנו בעד...
כאשר המעבדה נפתחת חשוב להביא את המכשיר כשהמכשיר והסוללה מופרדים לבדיקה וניקוי הקורוזיה באופן מוחלט. אם לא אפשרי לשלוף את הפאנל - לאחר הייבוש בקערת האורז יש להביא את המכשיר למעבדה, שם יפרידו את החלקים הרלוונטיים במכשיר, יבצעו ניקוי ייסודי של החלקים הפנימיים מנזקי הקורוזיה ויעשו הכל להצלתו. בכל מקרה חשוב לזכור שקורוזיה מתפשטת במכשיר ובכדי למנוע את החמרת הנזק והתפשטותו במעגל החשמלי, רצוי להגיע למעבדת שירות כמה שיותר מהר.