למעלה ממאה אתרי אינטרנט ישראליים נפרצו הערב (שבת) על-ידי קבוצת ההאקרים הפרו-פלסטינית Th3Falcon. האתרים שנפרצו כללו אתרים של גופים ממשלתיים ושל רשויות מקומיות, ביניהם עיריות הוד השרון, ראש-העין ויהוד, בית-החולים הלל יפה, לשכת העיתונות הממשלתית ועוד. בחלק מן האתרים הופיע במקום עמוד הבית הכיתוב "ירושלים היא בירת פלסטין, מהפכה עד הניצחון" על רקע תמונת פעילים המניפים את דגל פלסטין, כאשר הפריצות נערכו במקביל לאירועי "תהלוכת השיבה".



"אני לא מתרגש ממתקפות כאלה, מדובר בפריצות לא מתוחכמות", אמר למעריב לטם גיא, מנהל בכיר לאבטחת סייבר בחברת סייבריזן. גיא הסביר כי האתרים שנפרצים בדרך זאת חוזרים למצבם הרגיל תוך זמן קצר, ושהשפעת הפריצות זניחה בדרך כלל. "במקרה של עסקים גדולים, כל זמן שהאתר לא זמין המשמעות עשויה להיות הפסדים של מיליונים. אבל כשמדובר באתר של רשות מקומית, אי זמינות של כמה שעות בשבת היא דבר זניח".



"קבוצות האקרים לא מתוחכמות"



גיא הוסיף כי לא במקרה האתרים שנפרצו לא כוללים אתרים משמעותיים, כמו למשל אתרי חדשות מובילים. "אי-נגישות של אתרים כאלו עשויה ליצור אפקט מדאיג בציבור, ואתרים מסוג זה נוקטים אמצעי הגנה ברמה מעט גבוהה יותר מהמינימלית, עליהם קבוצות ההאקרים הלא מתוחכמות שעליהן אנו מדברים לא יודעות להתגבר". יחד עם זאת, הוא טוען, אירועים כאלו צריכים לשמש אותנו בהעלאת המודעות לחשיבות של אבטחת המידע שלנו".



דורון סיון, בעלים של חברת MADSEC שמספקת שירותי מבדקי חוסן ומודיעין סייבר הוסיף כי המתקפה היתה צפויה, והסביר כי מניסיון השנים האחרונות המתקפה צפויה להימשך במהלך השבוע הקרוב, וכי "מתקפות חמורות יותר על מערכות מהותיות יותר עשויות להתבצע אחרי שערפל המתקפה הנוכחית יתפוגג".



בתגובה למתקפה דומה שנערכה מוקדם יותר בשבוע שעבר, המליץ מערך הסייבר הלאומי להקפיד על מספר הנחיות להתגוננות מפני סוגים אלו של מתקפה: שינוי ססמאות, עריכת גיבויים באופן שוטף, עדכון תוכנות האנטי-וירוס, והתקנת שירות למניעת DDoS (התקפת מניעת שירות מבוזרת).