כל האנשים שמכירים אותי יכולים להעיד שיש כמה דברים שבחיים לא תתפסו אותי בלעדיהם. אחד מהפריטים הוא אוזניות. עד עכשיו היה לי די קשה למצוא זוג שיחליף את האוזניות הקבועות שלי, עד שקיבלתי את זוג אוזניות true wireless מדגם elite 65t של Jabra. מודה, שבהתחלה הקונספט של האוזניות האלה, נטולות החוטים, היה לי די מוזר, ולא רק כי פחדתי שהן ייתקעו לי בשיער (דברים שרק בעלי ובעלות שיער ארוך יבינו).



הרגע שבו הבנתי עד כמה הגודל שלהן משחק לטובתן היה בסופה האביבית שפקדה אותנו בשבוע שעבר. ירדתי מהאוטובוס למבול מטורף, מהסוג שגם המטריה הכי טובה בעולם לא תשמור עליך יבש. למרבה הפלא האוזניות נשארו באוזן וסיפקו כמה רגעי נחמה מוזיקליים ביום המשוגע שהיה. מדובר במצב שבו אוזניות ממוצעות עם חוט בוודאי היו מסתבכות עם המטריה ונופלות לשלולית הקרובה.



בכל הנוגע לאוזניות בכלל, ולאוזניות בלוטוס בפרט, יש מספר פרמטרים שאני מקפידה לבדוק. ראשית – איכות הסאונד. מודה שלא ציפיתי להרבה מאוזניות נטולות חוטים, אבל הופתעתי לטובה. השירים נשמעו מעולה ולא רק שהיעדר החוטים לא פגע בהאזנה – הוא אף שדרג אותה, שכן לא פעם מצאתי את עצמי נאבקת בחוטים שנקשרו והסתבכו.



צילום: יח"צ



דבר נוסף שאני מקפידה לבדוק הוא רמת הבידוד מהסביבה, לצד התאמה ונוחות באוזן. בתור אחת שנוסעת הרבה באוטובוסים, חשוב לי שהאוזניות יחלישו את רעשי הרקע בצורה כזו שהסביבה לא תשפיע לי על איכות ההאזנה. דבר חשוב נוסף הוא נוחות ההאזנה ויכולת ההתאמה לאוזן – האוזניות מגיעות עם מתאמי גומי בשלושה גדלים, דבר שמאפשר התאמה טובה לאוזן, ברמה כזו שהיא כמעט ולא מורגשת. והן אכן נשארות באוזן גם בהליכה מהירה, ריצה ובעת ביצוע תנועות שונות עם הראש. מדובר בזוג היחיד שלא נפל כשהתכופפתי ללטף את הכלבה שלי.



עם זאת, במידה והאוזניות לא מונחות בזווית מסוימת, או אחרי האזנה של למעלה משעה וחצי, שמתי לב שהחלה תחושת אי נוחות, אחרי האזנה ממושכת, של למעלה משעה וחצי, התחלתי להרגיש שהן מציקות לי קצת באוזן.



ומה לגבי המיקרופון?


השאלה הראשונה שנשאלתי במרבית שיחות הטלפון שניהלתי באמצעותן, היא אם אני משתמשת באוזניות. אנשים שניהלתי איתם שיחות טלפון טענו שהם שומעים אותי טוב, אבל שבמקרים מסוימים רעשי הרקע גברו על הקול שלי.



האוזניות תומכות באפליקציה של החברה, המאפשרת שינוי במצבי האזנה. מודה שלא הרגשתי הבדל משמעותי בין המצבים השונים. הסיבה היחידה שנכנסתי אליה, היתה בשביל לעדכן את גרסת מערכת ההפעלה של האוזניות וכדי לבדוק את מצב הסוללה שלהן. מודה שדי הופתעתי מהעמידות שלה – עד חמש שעות שימוש בטעינה בודדת, ונרתיק טעינה המספק עוד שתי טעינות מלאות לכ-15 שעות שימוש בסך הכל.


השורה התחתונה: עונה על הצרכים של המשתמש הממוצע ומספקת תמורה לכסף.