חברי הפרלמנט הבריטי הודיעו היום (שלישי) למנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג, כי עליו להעיד בפניהם בפרשת קיימברידג' אנליטיקה עד ה-24 במאי, או שייאלץ לעשות זאת בפעם הבאה שכף רגלו תדרוך על אדמת בריטניה. ועדת הדיגיטל, תרבות, מדיה וספורט בפרלמנט הבריטי, דורשת מצוקרברג להגיב למכתב עד ה-11 במאי. בכיר במחלקה הטכנית של החברה, מייק שרפר, העיד בפני הוועדה בסוף החודש שעבר, אך יושב הראש דמיאן קולינס טען כי "בעדותו לא שולבו פרטים חשובים שאנחנו זקוקים להם". קולינס הוסיף וביקש מפייסבוק להשיב על 39 שאלות, שלדבריו שרפר "נכשל" בלהשיב עליהן, עד ה-11 במאי גם כן. רשימת השאלות המלאה פורסמה באתר האינטרנט של הוועדה. 
במכתב ששלח קולינס לראש מחלקת המדיניות של פייסבוק בבריטניה, רבקה סטימסון, נכתב: "בעקבות הדיווחים לפיהם צוקרברג צפוי להעיד בפני האיחוד האירופי במהלך חודש מאי, אנחנו מבקשים כי הוא יגיע לממלכה במהלך הביקור שלו ביבשת. היינו רוצים לקיים את הפגישה עימו ב-24 במאי. "חשוב לציין כי במידה וצוקרברג לא יגיע לתחום שיפוטו של הפרלמנט הבריטי, הוא יעשה זאת בפעם הבאה שייכנס לשטח המדינה. אנחנו מקווים שהוא יגיב בחיוב לבקשתנו, אבל במידה ותתקבל תשובה שלילית - נפתור זאת על ידי הוצאת זימון רשמי בפעם הבאה שיבקר בבריטניה". 

בין השאלות שהוא צפוי להישאל: מי מעובדי החברה החליט שלא לעדכן את השמתמשים על דליפת המידע האישי שלהם, עוד ב-2015 כשהדבר נודע לראשונה? מי מעובדי החברה עומד בראש וועדת החקירה הקשורה לפרשת "קיימברידג' אנליטיקה" ומהם כיווני החקירה? מתי צוקרברג עצמו ידע על החברה והאם פייסבוק העבירה מידע על משתמשים לידי קיימברידג' אנליטיקה או אלכסנדר קוגן? האם נחתם מסמך כלשהו על ידי קיימברידג' אנליטיקה, המאשר את המחיקה של הנתונים?

צוקרברג צפוי להתייחס לראשונה לפרשה שמסעירה את החברה בחודש וחצי האחרונים, בדברים שיישא בפתיחת כנס המפתחים השנתי של החברה. מדובר בהופעתו הפומבית הראשונה, מאז חקירתו על ידי הקונגרס האמריקאי בתחילת החודש שעבר. 

בינתיים הוא כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "באירוע המפתחים שיתקיים הערב, אנחנו צפויים להציג כלי חדש לשמירה על הפרטיות שאנחנו עובדים עליו, והוא נקרא "מחיקת היסטוריה". בעת גלישה בדפדפן, כל שעליך לעשות הוא למחוק את הקוקיז וההיסטוריה שלך. אנחנו עובדים על כלי כזה גם בפייסבוק, שיאפשר לך לשלוט על היסטוריית הגלישה שלך בפייסבוק".



"אנחנו מתחילים עם הדבר שרבים שאלו אותנו עליו בתקופה האחרונה - המידע שאנחנו מקבלים מאתרים ומאפליקציות וכיצד אנחנו משתמשים בו בכלי המודעות ובכלים למדידת נתוני גלישה. ברגע שנכניס את העדכון הזה לתוקף, תוכלו לראות את המידע שאפליקציות ואתרי אינטרנט שונים אספו עליכם. כך גם תוכלו למחוק את המידע הזה ולחסום אותם מלגשת למידע שלכם. דבר אחד שלמדתי מהעדות שלי בקונגרס זה שלא הייתי מספיק ברור בתשובותיי בנושא מידע. אנחנו עובדים כדי להבהיר את הסוגיות האלה".