אחרי הסערה: מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג הודיע במהלך כנס ה-F8, כנס היזמים השנתי של החברה, המתקיים ימים אלה, על מספר כלים ופיצ'רים חדשים בפייסבוק, וואטסאפ ואינסטגרם. הכלים נמצאים עדיין בשלבי פיתוח, אך צפויים להיכנס לשימוש בהדרגה בקרוב. מדובר בהופעתו הפומבית הראשונה מאז חקירתו בקונגרס ובסנאט בחודש שעבר. על פי הדיווחים, הוא צפוי להעיד בפני הפרלמנט האירופי בבריסל, והפרלמנט הבריטי דורש ממנו להגיע ולעבור שימוע באחת הוועדות.



פייסבוק:



הכלי הראשון שדובר עליו הוא Clear history - מחיקת היסטוריה. מדובר בכלי המאפשר למשתמש לראות את האתרים והאפליקציות ששולחים אליו מידע, למחוק מידע זה מהחשבון וכן להשבית את האפשרות לאחסן את המידע בעתיד.



כלי נוסף קשור לתחום הדייטינג וההיכרויות. כיום יש יותר מ-200 מיליון אנשים בפייסבוק שמגדירים עצמם כרווקים, ובאמצעות הכלי החדש הם יוכלו לפתוח פרופיל למטרה הזו. הוא יהיה נפרד מהפרופיל הקיים שלהם ויאפשר להם להתקשר עם אחרים על בסיס, העדפות דייטינג כמו מגדר, גיל, מיקום ועוד, לצד תחומי עניין וחברים משותפים. בנוסף, תהיה לאנשים תהיה האפשרות לגלות אנשים אחרים שמשתמשים בכלי הדייטינג דרך קבוצות ואירועים במידה והם יבחרו לעשות זאת.



באמצעותו ניתן יהיה לחסום כל אחד ולדווח על כל אחד. ניתן יהיה לשלוח רק הודעה או התחלת שיחה אחת ועד שאותו אדם שפנו אליו לא מגיב, לא ניתן יהיה לשלוח הודעות נוספות. כמו כן, ההודעות מוגבלות לטקסט בלבד כדי למנוע תמונות וקישורים בלתי ראויים. פייסבוק בונה גם עמוד טיפים שיסייע לאנשים לזהות התנהגות פוגענית ולהגן על עצמם בעת שימוש ברשת החברתית.



אנשים יוכלו לשלוט במידע שאנשים אחרים רואים בפרופיל הדייטינג שלהם. המידע היחיד שנדרש להצגה הוא שם, גיל, עיר נוכחית ותמונת פרופיל דייטינג. כל מידע אחר יוצג על-פי בחירה אישית של כל אחד. הכלי, שיהיה חלק מאפליקציית פייסבוק, עוד נמצא בשלבי פיתוח, אך צפוי להיכנס לשימוש בהדרגה בהמשך השנה.



כלי שלישי מאפשר לשתף בצורה יותר קלה בסטוריז שהמשתמשי מעלים: כל מה שצריך יהיה לעשות זה ללחוץ על הכפתור של אותה אפליקציה כמו למשל ספוטיפיי ולשתף את מה שהמשתמש מאזין לו באותו רגע ישירות למצלמה. לאחר מכן המשתמש יוכל לערוך ולשתף בסטורי או בפיד ללא שום צורך לחבר את חשבון הפייסבוק או האינסטגרם שלו לאותה אפליקציה.



כלי נוסף הוא Crisis response – תגובה במשבר. הוא צפוי לאפשר לאנשים שנפגעו ממשבר לשתף מידע קריטי ודחוף ממקור ראשון, כמו מידע על סגירת כבישים, תמונות וסרטונים כדי להקל על קבלת עדכונים בזמן אמת. הוא צפוי להיכנס לשימוש כבר במהלך השנה הקרובה.



אינסטגרם:


Camera effect – אפקטים של מציאות רבודה במצלמה: אחרי שבשנה שעברה הוכרזה מצלמה כזו בפייסבוק, כעת היא מגיעה לאינסטגרם. היא צפויה לאפשר עיתוב של חוויות מצלמה אינטראקטיביות ייחודיות, כולל פילטרים ואפקטים.



Video chat - וידאו צ'אט: משתמשים יוכלו לשוחח ביניהם באמצעות שיחת וידאו באינסטגרם. הכלי יהיה זמין באפליקציית Instagram Direct וצפוי להיכנס לשימוש בהדרגה בקרוב.



וואטסאטפ:


שיחות קוליות ושיחות וידאו הן פופולריות מאוד בוואטסאפ, בחודשים הקרובים יתאפשרו שיחות קבוצתיות וכן יכנסו גם מדבקות לאפליקציה.