רבע מהמשתמשים בפייסבוק נטשו את הרשת החברתית בעקבות פרשת קיימברידג' אנליטיקה, שבמסגרתה פרטיהם של למעלה מ-87 מיליון משתמשים ברחבי העולם דלפו, כך עולה מסקר שפורסם היום (ראשון) בסוכנות הידיעות רויטרס. עוד עולה מהנתונים כי רמת הפעילות של יתר האנשים לא השתנתה, ואף עלתה בחלק מהמקרים. 



הסקר מתפרסם מספר ימים אחרי שחברת הייעוץ קיימברידג' אנליטיקה, שעומדת במרכז הסערה, הודיעה על סגירתה. שמה של החברה, שעבדה עם גורמים רבים, עלה לכותרות בחודש מרץ האחרון, אחרי ש-channel 4 הבריטי דיווח לראשונה כי מידע אישי של מיליוני גולשים הגיע לידיה, וכי היא עשתה בו שימוש בין היתר בהקשר למערכת הבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2016 ולמשאל העם בבריטניה בנושא הברקזיט.



בהצהרה שפורסמה באתר החברה נכתב: "במהלך החודשים האחרונים החברה עמדה בפני מספר רב של האשמות לא מבוססות ולמרות המאמצים הרבים שלנו לתקן את מוניטין החברה, חווינו השפעות רבות לא רק במישור החוקי, אלא גם בהקשר לכמות הלקוחות שעובדים איתנו".



"למרות שקיימברידג' אנליטיקה בטוחה לחלוטין בעובדיה ובחוקיות הפעולות שביצעו, לסיקור התקשורתי הייתה השפעה רבה על קהל הלקוחות שלנו והיא גרמה לצמצומו. כתוצאה מכך, אנחנו לא יכולים להמשיך ולנהל את החברה", נכתב עוד.



המגזין wired ציטט מקור שטען כי לעובדים במשרדי החברה בניו יורק נאמר לארוז את חפציהם ולעזוב במיידית מבלי לספק להם מידע כיצד יפוצו בהמשך. "התחושה בחדר היתה הלם מטורף", טען. לדבריו, "היתה אינדיקציה לפיה החברה בצרות ושינויים עתידים להתרחש, אבל לא ראינו את זה מגיע".