רוב הטכנולוגיות והרשתות החברתיות מתוכנתות כדי "לגנוב" לנו כמה שיותר זמן מהמעט שיש לנו ביממה. אבל כמה דקות של שוטטות בפיד שלך בפייסבוק הופכות במהרה לכמה שעות,  ואתה יכול להרגיש בקלות לא פרודוקטיבי ולא מאושר. זו אולי הסיבה שמחקרים חדשים מצאו כי אנשים שלוקחים הפסקה קצרה יחסית מהפייסבוק, מרגישים משמעותית פחות חרדה מאשר אם היו "תקועים" ברשת החברתית. 
"כל המידע שאתה מקבל בפייסבוק, ההודעות לחברים והשמירה על הקשר יכולים להיות מלחיצים", סיפר החוקר הראשי במחקר, אריק ואמן לחדשות CNBC. "לקחת מיני-חופשה מהפייסבוק יכול למעשה לעזור לך להרגיש פחות לחוץ ויותר מחובר בטווח הרחוק". 
במחקר, שפורסם בירחון יוקרתי לפסיכולוגיה, חקר ואמן את ההרגלים של 138 משתמשי פייסבוק פעילים, כאלו שהשתמשו בפלטפורמה לפחות שלוש שעות ביום. חצי מהם התבקשו לקחת הפסקה בת חמישה ימים מהרשת הממכרת. כדי לבדוק את רמת הלחץ שלהם הוא לקח מהם בדיקות רוק ובדק את רמת הקורטיזול - הורמון הלחץ - ששוחרר בגופם. 

החוקר הסביר כי אין כמות "ממוצעת" של קורטיזול בגוף של כל אדם, אבל ניתן לבדוק כמה לחץ אדם הרגיש לפני ואחרי ההפסקה מפייסבוק. בנוסף, התבקשו המשתתפים לדווח על רמות האושר שלהם. 
להפתעות של ואמן, האנשים שהפסיקו למשך חמישה ימים את השימוש ברשת החברתית חוו ירידה בלחץ, אך דיווחו על תחושה של חוסר אושר. ההסבר של החוקר - התסמונת המכונה FOMO, או בעברית - הפחד מפני החמצה. "אנשים אלו הרגישו מנותקים מהחברים שלהם, דבר שיכול לגרום לתחושה של הישארות בחוץ וניתוק, מה שיכול לגרום ללחץ",הסביר.