בזמן שפייסבוק מלקקת את הפצעים מפרשת קיימברידג' אנליטיקה, ה"ניו יורק טיימס" חשף הבוקר (שני) פרשה נוספת שככל הנראה תדיר שינה מעיניהם של המנכ"ל מארק צוקרברג ובכירים נוספים בחברה. על פי הדיווח, בשנים האחרונות פייסבוק חתמה על הסכמי שיתוף מידע עם למעלה מ-60 יצרניות טלפונים שונות, בהן אפל, אמזון, בלאקברי, מייקרוסופט וסמסונג.



במסגרת ההסכמים, האפליקציה של הרשת החברתית תותקן באופן אוטומטי על המכשירים של החברות, כך שהרשת החברתית תוכל לגשת למידע של המשתמשים. החברות מצידן יוכלו להציע למשתמשים מכשירים שבהן האפליקציה מובנית.

חלק מההיקף של ההסכמים המדוברים לא דווח עד כה, דבר שעורר דאגה בנושא מדיניות הפרטיות של המשתמשים ואף גרם להוצאת צו של רשות הסחר הפדרלית בשנת 2011. במסגרת ההסכמים, פייסבוק אישרה ליצרניות המכשירים גישה לפרופיל ולמידע ששיתפו המשתמשים וחבריהם זאת מבלי לבקש את הסכמתם. כמו כן, החברות לא הצהירו כי אינן עושות זאת עוד.

על פי הדיווח בניו יורק טיימס, מדובר בפרטי מידע שהמשתמשים עצמם ביקשו שלא לפרסם. חלק מההסכמים נשארו עד חודש אפריל האחרון, זמן קצר אחרי התפוצצות פרשת קיימברידג' אנליטיקה.

בכירים בחברה הגנו על קיום ההסכמים והסבירו כי היתה להם גישה לחלק קטן ומוגבל מהמידע שאוחסן אצל החברות. הם הוסיפו כי לא ידוע להם על מקרים שבהם נעשה שימוש במידע. עוד מסרו כי שיתופי הפעולה הכרחיים שכן ישנן למעלה משני מיליארד משתמשים.