שחר, בת הזוג של הלוחם אביב לוי שנהרג בגבול רצועת עזה, חווה בשעות האחרונות מתקפה קשה בחשבון הפייסבוק שלה. היא ספדה לו בפייסבוק, ומיד קיבלה תגובות נאצה שונות, בעברית ובערבית. היא הפכה את הפוסט לפרטי, או הסירה אותו, אך המגיבים פרסמו את התגובות גם בפרסומים אחרים בחשבון שלה. התגובות קשות מאוד וחלקן קוראות לרצח ישראלים נוספים ומאיימות עליה. בנוסף, בין הודעות התנחומים, ניתן למצוא תגובות ישראליות שלועגות לגולשים הערבים. 

מפייסבוק נמסר בתגובה: "אנו מטפלים בנושא. מדובר בהפרה של כללי הקהילה שלנו. פייסבוק פועלת לשמירת בטחונם ופרטיותם של משתמשיה".

חלק מהתגובות שקיבלה. צילום מסך מתוך פייסבוק
כזכור, סמ”ר לוי, בן 20 מפתח תקווה, הוא חלל צה”ל הראשון בגבול רצועת עזה מאז מבצע צוק איתן בקיץ 2014. הוא הותיר אחריו הורים, יעקב ופרי, ושלושה אחים ואחיות. הוריו ושניים מאחיו שהו באיטליה בזמן האסון וחזרו לישראל מיד עם קבלת הבשורה המרה.

לוי, לוחם מגדוד צבר בגבעתי, היה בפעילות מבצעית באזור גבול הרצועה ביום שישי בצהריים, כשנפצע באופן אנוש בחזה מפגיעת קליע שפגע באפוד המגן שלו. מותו נקבע במקום. אביב היה אמור לסיים את תפקידו בשבוע הבא. הוא למד בתיכון גולדה שבשכונת אם המושבות בעיר. אמש, בהנחייתו של ראש עיריית פתח תקווה איציק ברוורמן, ייפתח התיכון שבו למד כדי לאחד את חבריו ומכריו.