חברת רדקיקס הישראלית הודיעה היום (חמישי) על רכישתה בידי פייסבוק. מדובר בסטרטאפ ישראלי שפיתח אפליקציה המשלבת מייל, צ'אט בין משתתפים ולוח שנה. כך, על פי ההערכות פייסבוק מקווה להתחרות באפליקציית המסרים slack הנמצאת בשימוש בידי חברות רבות.

כאשר מתכתבים עם משתמשים נוספים בפלטפורמה, ניתן לראות האם הנמען קרא את ההודעה, האם הוא אונליין, ליצור קבוצות ועוד. הצוות של Redkix ישולב בצוות ה-“Workplace” של פייסבוק. רדקיקס הוא הסטארט-אפ השני של האחים ענתבי, שהקימו ב-2010 את התקשורת הארגונית אופיסינק (OffiSync). זו נמכרה ל-jive ב-2011 בעסקה בשווי 30 מיליון דולר, לאחר שגייסה מיליון דולר בלבד.
בהודעת החברה נכתב: "אנחנו אסירי תודה ללקוחותינו, שותפינו והצוות שלנו על התמיכה שלהם, והעזרה לאורך המסע שלנו עד כה. אנחנו גאים בכל מה שהצלחנו להשיג יחדיו, ומצפים לעבודה שלנו בהמשך עם workplace". 

אודי ורועי ענתבי, מייסדי החברה. צילום: אתר redkix


בתוך כך, לילה קשה עבר על בעלי המניות של חברת פייסבוק. במהלך המסחר ירדה המניה ב-20.235 ל-173.5 נקודות, וכל זאת משום שהחברה פרסמה תוצאות עסקיות לרבעון השני של השנה שפספסו את תחזית האנליסטים, והצביעו כנראה על ירידה במומנטום הצמיחה ועל עליה בהוצאות. נכון לכעת, המניה עודנה נופלת. כמו כן, במסחר מעבר לדלפק יורדת פייסבוק ב-19.74% ל-174.31 נקודות. נכון לעכשיו בעלי מניות החברה הפסידו כ-140 מיליארד דולר, ובעל המניות העיקרי, המייסד והמנכ"ל מארק צוקרברג, הפסיד כ-16.5 מיליארד דולר ביום אחד.
במהלך הרבעון השני של השנה, החודשים אפריל, מאי ויוני, החברה הציגה הכנסות של 13.23 מיליארד דולר, זאת לעומת תחזית של 13.36. ההכנסות גדלו ב-45.25 אך המשקיעים העדיפו לראות את חצי הכוס הריקה, קרי פספוס התחזיות, ולא הגידול החד בהכנסות. המשקיעים גם הושפעו לרעה מכך שמספר המשתמשים היומי הממוצע ברבעון היה נמוך מהתחזית. המניה ירדה בצורה חדה, למרות שהרווחיות של החברה גדלה מאוד. הרווח הגולמי גדל ב-78.98% ל-11.02 מיליארד, הרווח התפעולי גדל ב-33% ל 5.86 מיליארד דולר, ואילו הרווח הנקי גדל ב31% ל- 5.12 מיליארד.