פייסבוק הודיעה היום (שלישי) כי אותרו נסיונות להתערבות בבחירות אמצע הקדנציה, שצפויות להתקיים בנובמבר הקרוב. בהודעת החברה נמסר כי "הבדיקה עדיין נמצאת בשלביה הראשוניים ועדיין לא ידוע לנו מי מאחורי הניסיונות. מדובר בשמונה דפי פייסבוק, 17 פרופילים ושבעה חשבונות אינסטגרם. הם אותרו לפני כשבועיים והחקירה מתנהלת בשיתוף פעולה עם ה-FBI".
בדומה לניסיונות למעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות ב-2016, הקמפיין עסק בנושאים המעוררים מחלוקת חברתית. בין היתר, מדובר בפעילות סביב נושאים כמו תקרית הירי בשרלוטסוויל בשנה שעברה. בנוסף, בוטל אירוע שתוכנן להתקיים בחודש הבא ואורגן על ידי הדפים המדוברים. לדברי החברה, הדבר הדהד נוכח העלייה של תנועת "black life matters" החל משנת 2016.
 
עוד מסרו כי "מפעילי החשבונות המדוברים השתמשו באמצעים יותר מתוחכמים כדי לטשטש את זהותם האמיתית, לעומת הניסיונות שבוצעו על ידי סוכנות מחקר האינטרנט הרוסית IRA בעבר". כזכור,  ה-IRA המקושרים לקרמלין, עמדו מאחורי מספר רב של ניסיונות התערבות בבחירות לנשיאות. בין היתר, ארגנו בהצלחה מספר אירועים מעוררי מחלוקית, כמו אירוע אנטי-טראמפ, שהתקיים בניו יורק.

דיווח: החברה טענה בשיחה עם מחוקקים כי מדובר בניסיונות רוסים
 

החברה קיימה השבוע סדרה של תדריכים ופגישות עם מחוקקים בגבעת הקפיטול, והודיעה כי זיהתה ניסיונות כאלה, אך לא הצליחו לקשור את החשבונות לרוסיה. עם זאת, על פי הדיווח בניו יורק טיימס, גורמים אחרים טענו בפני המחוקקים, כי ייתכן שרוסיה אכן מעורבת בניסיונות.  
לפני כשבועיים, מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג אמר בראיון לפודקסט של אתר הטכנולוגיה recode כי "ראה ראיות ברורות לכך שהרוסים ניסו להתערב בפייסבוק. כמובן ששיתפנו פעולה עם החקירה הממשלתית ואני מניח שיש להם יותר מידע מאשר מה שיש לי". הוא הסביר: "בתקופה שלפני הבחירות, זיהינו פעולה של קבוצת האקרים שהממשל שלנו מכנה "APT28", והם קשורים למודיעין של צבא רוסיה. הם ניסו לנקוט בשיטות פעולה מסורתיות ופשוטות יותר כמו פריצה לחשבונות של אנשים".
הוא ציין כי בחברה איתרו את ניסיונות החדירה הללו כבר ב-2015. "הודענו ל-FBI על כך, ובעת קמפיין הבחירות ב-2016 ראינו חזרה של הפעולות האלה. הודענו לרפובליקנים ולדמוקרטים שהערכנו שנמצאים בסכנה". צוקרברג ציין כי "מאוחר יותר זיהינו כי הם יצרו חשבונות ודפים מזויפים. העברנו את המידע לחוקרים".