לראשונה מאז שיצא הסרט "מכסח הדשא" בשנת 1992, שהצית את דמיוננו לגבי האפשרות להיכנס לעולם וירטואלי שבו האפשרויות בלתי נגמרות, יש תחושה שטכנולוגיית המציאות המדומה הגיעה לרמה המאפשרת לנו להגשים חוויות שבעבר היו בלתי נתפסות, וחברת וואן סינק (1SYNC) מביאה את החוויות האלה אלינו.



וואן סינק היא חברת פיתוח והפצה של חוויות בעולמות וירטואליים, שמבקשת לספק חוויות אימרסיביות, חברתיות וייחודיות, הכוללות עבודות צוות, גיבוש, פיתוח חשיבה, תחרותיות ואסטרטגיה משותפת.



בין המוצרים הבולטים של החברה: "טאוור טאג" (TOWER TAG), הממוקם ברחובות, אשר מביא למרחב הווירטואלי את הלייזר טאג (משחק יריות פופולרי).



השחקנים נכנסים לעולם דמיוני, אך ריאליסטי בצורה מדהימה, ועליהם לעבוד יחד בקבוצה כדי לכבוש מגדלים ולחסל את היריבים בקבוצה השנייה. בניגוד לרוב משחקי המציאות המדומה שנכנסו לשוק הביתי, "טאוור טאג" מכניס את כל גופכם לחוויה. תנועות הראש, הידיים והגוף מהעולם האמיתי מועתקות למרחב הווירטואלי באופן מדויק - מה שהופך את החוויה לריאליסטית ביותר, ולאחר דקות אתם שקועים בה.



את החברה הקימו צבי טובול־לביא, מנהל תחום הפיתוח העסקי והפיננסי, מוטי מליקוב, שמנהל את רשת מתחמי החברה ואחראי על הקשר עם מפתחים בעולם, וארתור ארונוב, מנהל תחום השיווק והמדיה החברתית.



החזון של השלושה, שעובדים בשיתוף פעולה עם חברת לנובו ישראל, הוא להעלות את המודעות לתחום העולמות הווירטואליים בישראל באמצעות יצירת פרויקטים ייחודיים שינפצו את כל מה שחשבתם על המציאות.



החברה מספקת מגוון שירותים, הכוללים הקמת מתחמי מציאות מדומה ניידים באירועים, פיתוח טכנולוגיית הייפר ריאליטי שמשלבת עצמים מהעולם האמיתי במרחב הווירטואלי ועבודה מול אנשי אקדמיה ומחקר.



"אנחנו עובדים בכמה ענפים במקביל", מספר טובול־לביא, "יש את תחום הבידור, שכולל את המתחם שלנו ברחובות, ואנחנו גם עושים אירועים בחוץ ומתחמי VR ניידים בכנסים ובקניונים ברחבי הארץ. חטיבה נוספת זה תחום ההייפר ריאליטי, הרמה הבאה של מציאות מדומה ובתחום של מחקר ופיתוח. המטרה היא להעלות את המודעות למציאות מדומה. ברגע שאנו נותנים למשתמשים חוויה טובה, ללא בחילות או סחרחורות, הם יודעים להעריך את זה יותר ומגלים עולם חדש שהם חייבים להתנסות בו".



"טאוור טאג" היא רשת עולמית שמופעלת באמצעות זכייניות, מה שמאפשר לכם לשחק מול שחקנים אחרים ברחבי העולם ולא רק עם חברים קרובים. הגרסה הראשונה שלו, שהושקה במאי האחרון, עוררה הדים בשל הטכנולוגיה המערבת סנכרון מדויק בין השחקנים ושימוש ב"אקדחים" שמספקים פידבק המדמה רתע של ירייה, שמגביר את תחושת הריאליזם. אסטרטגיית המשחק מאלצת את השחקנים לפעילות גופנית ומכילה אלמנטים של ESPORT (ספורט אלקטרוני), וכבר סוחפת נבחרות מכל העולם באמצעות טורנירים בינלאומיים.



"המטרה היא ליצור תחרויות שבהן אתה יכול לשחק מול משתמשים ביבשות אחרות וזה כבר קיים, אני יכול להרים טלפון לחברים שלנו לתחום בגרמניה ואנחנו פותחים חדר משחקים ומקשרים בין השחקנים", מסביר טובול־לביא. "יש לנו כרגע מספר מפות למשחקים של שלוש מול שלוש ושניים ומול שניים. אנחנו כל הזמן משפרים ומשרדגים את הגרפיקה והמשחקיות על בסיס הפידבק של הקהל. לדוגמה, בגלל בקשות הוספנו אופציה ששחקן יוכל לרפא את חברו במהלך הסיבוב. אנחנו עובדים מול חברת הפיתוח, שיושבת בגרמניה, שהדרישה שלה היא להפעיל את המותג בכמה שיותר מקומות ולשדרג אותנו בהתאם לחוויות השחקנים. במהלך חצי השנה האחרונה השקענו כסף בבית התוכנה, פידבקים לשיפורו, טסטים למוצר ומרקטינג עולמי".



טובול־לביא מדגיש שיש היענות מכל רחבי הארץ ושבמתחם שממוקמם ברחובות ביקרו צעירים ומבוגרים מצפון ועד דרום. "יש לנו מגוון רחב של לקוחות: חברות הייטק, מסיבות רווקים ורווקות, אנשי צבא, נשים בהריון, נערים ומבוגרים - וכולם יוצאים מרוצים. אנשים באים לפה לעשות ספורט ומסיימים נוטפי זיעה. כרגע יש מוד משחק אחד שבו המטרה היא לחסל את הקבוצה היריבה, אבל אנו נוסיף גם מודים כמו 'תפוס את הדגל' ושליטה על מגדלים, זה הולך ומתפתח. הרעיון הוא לעשות כיף לאנשים, ואין כיף גדול יותר מלשמוע אנשים שאומרים שלא חוו דבר כזה בחיים שלהם ומבקשים לחזור".