צוות מדענים אישר היום (רביעי) כי אותר קרח בחלקים האפלים ביותר בירח. הקבוצה הראתה, באמצעות מכשיר המודד את האופן שבו מולקולות סופגות אור, את הראיות סופיות להיווצרות המצב. בראש הצוות עמד שוואי לי מאוניברסיטת הוואי ומאוניברסיטת בראון ולצידו עבד ריצ'רד אלפיק ממרכז המחקר על שם איימס בנאס"א. הם השתמשו בין היתר במידע שהושג באמצעות מכשיר M3 של נאס"א. מדובר בנתונים שאסף אחד המכשירים שנשאה החללית ההודית הראשונה לירח, צ'אנדריאן-1, ששוגרה בשנת 2008 והקשר עמה נותק שנה לאחר מכן.
הנתונים שנאספו, בחנו לא רק את התכונות הרפלקטיביות של המים, אלא הבחינו באופן שבו המולקולות נספגות באור אינפרא אדום. כך נתגלה האם מדובר במים נוזליים, אדי מים או בקרח מוצק. מרבית הקרח שאותר עד כה, נמצא בצללי המכתשים ליד הקטבים, שם הטמפרטורה נמוכה ממינוס 150 מעלות צלזיוס. הקטבים של הירח, בדומה לאלה של כדור הארץ, הרבה יותר קרים מאזורי קו המשווה, אך בגלל אופן התנועה של הירח - אור השמש אינו מגיע כלל לאזורים הללו. 
תצפיות קודמות העלו את התאוריה לפיה ישנו קרח בקוטב הדרומי של הריח, אך המדענים לא הצליחו לאשר עד כה האם הדבר נכון. הם רק לקחו דוגמיות אדמה שונות לבדיקה. כעת, החוקרים מאמינים שאם ישנו מספיק קרח על פני הירח, המים יכולים להוות משאב למשלחות מחקר. בנוסף, ראש נאס"א ג'ים בריידנסטיין אמר בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס, שפורסם הלילה: "אנחנו יודעים שיש מאות מיליארדי טונות של קרח מים על פני הירח".