עוד ניסיון פישינג: הערב (שלישי) הופץ בוואטסאפ וברשתות החברתיות אתר המתחזה לאתר "הביטוח הלאומי" שמנסה לדלות מידע מהציבור. האתר המתחזה מבקש מהגולש לענות על סקר קצר כדי לבדוק אם הוא זכאי למענק כספי, כך מזהיר המוסד לביטוח לאומי. מדובר במקרה הונאה זהה למקרים שאליהם נחשפנו בימים האחרונים, בהם מוצגת הטבה שאינה קיימת כדי לאסוף מידע. האתר נמצא על שרתים בחו"ל וכעת נבדק אם מדובר ביישות ישראלית שמפעילה את האתר או ישות זרה.



בלאומי מסרו כי "אנו מבקשים מהציבור להימנע מהכנסת פרטים אישיים בקישורים שהתקבלו בוואטסאפ. הביטוח הלאומי העביר את כל המידע למערך הסייבר הלאומי להמשך טיפול".



בתוך כך, בימים האחרונים קיבלו מספר רב של לקוחות סלקום הודעות לטלפונים ולמייל, לפיהם חבילת השירות שלהם הסתיימה ויש לחדשה. ההודעה, שמפנה את הנמענים ללינק בו יזינו את פרטי כרטיס האשראי שלהם, אינה מטעם חברת סלקום אלא מתקפת "פישינג" (התחזות). לדברי יפעת רובינשטיין, המשנה למנכ"ל סלקום, "עם זיהוי הפישינג, החברה חוסמת את הגישה לאתר הרלוונטי ופונה לספק השירות דרכו נשלחות ההודעות במטרה לחסום שליחתן של הודעות חדשות".



מאז התחילו להגיע ההודעות האלו, שלחה החברה ללקוחותיה מסרוני אזהרה והמליצה להם לפנות גם לחברת האשראי. בהודעה ללקוחות נכתב: ״אזהרה. לקוח יקר, בימים האחרונים, חלק ממנויי חברות הסלולר קיבלו הודעות SMS לחידוש חבילת הסלולר, וכן קישור להזנת פרטי כרטיס אשראי. לסלקום אין כל קשר להודעות אלו. ככל שהזנתם את פרטי כרטיס האשראי שלכם הנכם מתבקשים לפנות לחברת כרטיסי האשראי לקבלת הנחיות״. סלקום מתכוונת בנוסף להגיש תלונה במשטרה.



כמו כן, חברת שופרסל הבהירה לאחרונה בחשבון הפייסבוק שלה כי הודעה שהופצו בוואטסאפ בשמה של החברה אינה קשורה אליה, וכי מדובר בהונאה. "נוכחנו לגלות כי מתבצעת הונאה ברחבי הרשת על פיה חברת שופרסל חוגגת 60 שנה ומעניקה קופונים על סך 900 ש"ח. מדובר בתרמית שאינה קשורה לשופרסל בשום צורה שהיא", נמסר לפני מספר ימים על ידי החברה.