תחקיר של סוכנות הידיעות רויטרס, שפורסם הלילה (רביעי) חושף רשת של משתמשים איראנים מזוייפים ברשתות החברתיות אשר מפיצים מידע שמקורו בסוכנויות הידיעות האירניות דרך אתרים מזוייפים שנועדו לשוות למידע מעמד אותנטי. הניתוח חשף כי מדובר בתופעה רחבה, המקיפה מספר אתרי אינטרנט וחשבונות ברשתות חברתיות שונות, ב-11 שפות. חברת האבטחה האמריקאית fireeye וחברת האבטחה הישראלית clearsky, אשר היו שותפות למחקר, חשפו את הקלות שבה ניתן לייצר אמינות לידיעה חדשותית. הרשת שנחשפה מובילה לארגון הנקרא "האיחוד הבינלאומי של מדיה וירטואלית", המצהיר כי אחת ממטרותיו היא "להתעמת עם הפעולות של הציונות על מנת לתקן את ההטייה של אנשים בעולם".

הארגון דוחף תכנים של הטלוויזיה האיראנית ושל ערוצי תקשורת נוספים, התומכים בממשל בטהרן ברחבי האינטרנט, ולעיתים קרובות מטשטשים את המקור של המידע - אתרים כמו PressTV, סוכנות הידיעות האיראנית FARS ורשת הטלוויזיה אל מנאר, המקושרת לחיזבאללה התומכים באיראן. הרשת החברה חשפה עד כמה קשה לרשתות החברתיות להישמר מפני התערבות פוליטית שונה. 
דובר פייסבוק הסביר כי החברה עדיין חוקרת את החשבונות האיראנים המדוברים, וכי עד כה הוסרו למעלה מ-650 כאלה. "החקירה נמשכת ונגלה עוד פרטים. שמחים לגלות שחשיפה שלנו מהשבוע שעבר העלתה את המודעות להתנהגות הזו", הוסיף. מטוויטר נמסר כי "הוסרו בשבוע האחרון למעלה מ-480 חשבונות נוספים, וכי עד כה הוסרו בסך הכל 770 כאלה. פחות ממאה מהם טענו כי הם ממוקמים בארצות הברית ומרביתם שיתפו מידע מעורר מחלוקת". גוגל סירבה להגיב, אך הורידה את חשבון היוטיוב של הארגון האיראני, בשל "הפרה של תנאים".

"האיחוד הבינלאומי של מדיה חברתית" פועל במספר פלטפורמות, בהן ערוץ יוטיוב (אשר נסגר בעקבות פניית רויטרס) ואפליקציה לטלפון הנייד המציגה מסרים רבים נגד ישראל ונגד יריבה נוספת של איראן - סעודיה. הם משכפלים ומעתיקים מידע, המתחזה לאתרים מערביים, כמו "ליברטי פרונט פרס". הפעילות שלהם התרחשה במספר שפות: אנגלית, צרפתית, ערבית, פרסית, אורדו, פשטו, רוסית, הינדית, אזרבייג'נית, טורקית וספרדית.
התחקיר מתפרסם אחרי שבשבוע שעבר, פייסבוק איתרה קמפיין משולב של גורמים מאיראן ורוסיה, שמטרתו הייתה לנסות ולהשפיע על בחירות אמצע הקדנציה. מנכ"ל החברה מארק צוקברג הסביר: "אחד ממוקדי האחריות הגדולים ביותר שלנו כחברה, הוא לוודא שאנשים בטוחים בעת השימוש בשירותים שלנו, ולמנוע מצב שבו הם מנוצלים לרעה. מערכות האבטחה שלנו תמיד התמקדו בלמנוע איומי סייבר ופרצות אבטחה שונות". הוא הוסיף בפתח דבריו במסיבת עיתונאים כי "החל משנת 2016 זיהינו סוג נוסף של איומים - רשתות של חשבונות מזויפים, המפיצים מידע שגוי שמטרתו לפלג".