חברת Lending Express הישראלית, המספקת פתרון דיגיטלי מבוסס בינה מלאכותית להלוואות לעסקים בארה”ב ובאוסטרליה, השיקה אלגוריתם חדש (LendingScore) המספק אפשרויות מימון חדשות לעסקים שנדחו עד היום על ידי הבנקים ועל ידי מלווים אלטרנטיביים. האלגוריתם בונה פרופיל אישי לכל עסק ובודק עבורו אם קיים פתרון מימון מיידי. אם נמצא כזה, מתבצעת התאמה לגוף הפיננסי המתאים ביותר. התהליך, שמבוצע ברשת ללא תשלום, מאפשר קבלת הלוואה תוך 24 שעות, ואם לא נמצאה התאמה מיידית הוא בונה עבור המשתמש תוכנית אישית לשיפור הפרמטרים הקריטיים לקבלת הלוואה.



על פי הנתונים של Lending Express, רבים מהעסקים נדחים בגלל טעויות במילוי טופסי ההלוואה או בגלל פרמטרים פיננסיים לא טובים מספיק, שניתן לשפר ולתקן בפרק זמן קצר יחסית. לאחרונה השלימה החברה סבב גיוס כספים ראשון בהיקף של 2.7 מיליון דולר, שמשמש להמשך פיתוח הפלטפורמה, נוסף להרחבת פעילות החברה בארה”ב ובאוסטרליה.



מנכ”ל ומייסד החברה עדן עמירב הדגיש כי “ברגע שהאלגוריתם החדש מזהה כי הפרמטרים השתפרו, נפתחים לעסק פתרונות מימון חדשים, והתוצאה היא קבלת צ’אנס נוסף לקבלת הלוואה לעסק תוך פחות מ־24 שעות”.