שליטי איחוד האמירויות השתמשו בתוכנת ריגול ישראלית במשך למעלה משנה, כדי לעקוב אחרי מתנגדי משטר ויריבים בינלאומיים, כך דווח היום (שישי) בניו יורק טיימס. הפרסום מתבסס על מסמכים שהודלפו משתי תביעות שהוגשו בישראל ובקפריסין נגד חברת הריגול הישראלית NSO, על ידי אזרח קטאר ושני עיתונאים ופעילים חברתיים מקסיקנים, שהיו תחת ריגולשל החברה.

מהמסכים עולה, כי השליטים שאלו את החברה האם אפשרי להקליט את שיחות הטלפון של אמיר קטאר, של נסיך סעודי ושל עורך עיתון ערבי שנמצא בלונדון. כעבור מספר ימים, נציג החברה השיב להודעתם וצירף שתי הקלטות של שיחות טלפון של העיתונאי עבדולעזיז אלחמיס, שאישר השבוע את קיום השיחות המדוברת וכי לא ידע שהוא נתון למעקב.
עוד עולה, כי במקסיקו נעשה שימוש בתוכנה - החברה מכרה אותה לממשלה בתנאי מפורש שהיא תשתמש בה אך ורק נגד פושעים ופעילי טרור. עם זאת, כמה עורכי דין בולטים בתחום זכויות האדם, פעילים נגד שחיתות ועיתונאים מצאו עצמם תחת מעקב. רבים מהם מנהלים בימים אלה תביעות בנושא. כמו כן, ממשלת פנמה רכשה אף היא את התוכנה. הנשיא דאז השתמש בה כדי לרגל אחר יריביו ומבקריו הפוליטיים.

החברה טענה כי היא מוכרת את הטכנולוגיה לממשלות, אשר מסכימות להפעיל אותה אך ורק נגד פושעים והיא לא מפעילה אותה בעצמה. עם זאת, המסמכים המדוברים סותרים את הטענה לפיה החברה אינה אחראית במידה ומתבצע מעקב לא חוקי באמצעות התוכנה שלה. 
במקרה הקשור לאיחוד האמירויות, המסמכים מראים כי נציג החברה הציע לשלוח הודעות המותאמות למדינה, כמו פרסומות על מבצעים לקראת הרמדאן ואיך לשמור על צמיגי הרכב בחום הכבד. המסמכים מראים גם כי החברה סייעה ללקוחות, על ידי העברת הנתונים שהושגו באמצעות רשת מחשבים משוכללת.

איך הטכנולוגיה פועלת?
התוכנה המדוברת שולחת הודעת טקסט לטלפון החכם של היעד, בתקווה לעודד אותו לפתוח אותה. במידה והיעד פותח את הלינק המופיע בהודעה, תוכנת הריגול הידועה בשם פגסוס, מורדת בחשאי ומאפשרת לממשלות, או לגופים שרכשו את התוכנה המדוברת, לפקח ולנטר את שיחות הטלפון, הודעות הדואר האלקטרוני, אנשי הקשר השמורים במכשיר, שיחות פוטנציאליות ואף מפגשים שהבעלים של המכשיר מבצע. כזכור, החברה נחשבת ליצרנית מובילה של תוכנות ריגול ואף דווח בעבר כי הצליחה לפרוץ למכשירי האייפון.