משחק הרשת “מומו”, המעודד ילדים לפגיעה עצמית ושהפך במהרה לסכנה כלל־עולמית, הגיע גם לנערי ישראל לאחר שהתפרסם בשפה העברית באמצעות יו־טיוב. “מומו” הוא דמות מפלצתית, המתקשרת עם ילדים בעיקר באמצעות אפליקציית הוואטסאפ. מאחורי הדמות הווירטואלית עומדים בגירים סדיסטים, הנהנים מהכוונת ילדים להתאבדות. מדובר בקהילות שמעבירות ביניהן ומפיצות מספרי טלפון של ילדים, שהשיגו באמצעות התחזות ורמייה ברשתות החברתיות ובצ’טים.



בחודשים האחרונים נרשמו מקרי התאבדות רבים של ילדים ברחבי העולם, שהמשותף להם הוא שבמהלך חקירות המשטרה נמצאו במכשירים הסלולריים של הילדים עקבות התכתבות בוואטסאפ עם הדמות מעוררת האימה “מומו”. אתמול נחשף שהמשחק המסוכן מתפרסם עכשיו גם בעברית בסרטוני יו־טיוב שונים, שם מנהלים דיונים על הדרכים להצטרפות למשחק וליצירת קשר עם התוקפים.



יש לציין כי אותם בגירים מחליפים ביניהם מדריכים, המתארים את הדרך הטובה ביותר להשפיע על הילדים הקטנים. גליה חלאוי, המתמחה ביצירת סביבה דיגיטלית בטוחה לילדים, מדגישה: “כמעט כל ההורים רואים ביו־טיוב פתרון חינמי ונוח להעסקת הילדים, אך הפיכת יו־טיוב לפלטפורמה לגיטימית בבית מכניסה לחייו של הילד סכנה לא צפויה".



"ילדים שמתחילים לגלוש ברשת תוך צפייה בסרטונים לגיטימיים נחשפים גם להצעות תוכן פוגעני, כמו במקרה הזה של החשיפה ל'מומו'”, אומרת חלאוי.