חברת הסטארט אפ הישראלית Virtual Crypto Technologies Ltd פיתחה טכנולוגיה שתאפשר למפעילי כספומטים בכל העולם להתאים את המכשירים שלהם לבצע עסקאות במטבעות וירטואליים. בחברה מציינים כי באמצעות הטכנולוגיה החדשה ניתן יהיה למכור ביטקוין ולהמיר אותו לכסף מזומן ולמשוך כסף (cash out) בכל כספומט רגיל.



הטכנולוגיה החדשה נקראת Netobit Trader והיא מכילה אלגוריתם אימות שמסוגל לחזות ברמה גבוהה מאד של דיוק ושל מהירות אם עסקת מטבע הקריפטו תאושר בבלוקצ'יין מיד ברגע שידור הפעולה ועוד בטרם חיתום הבלוק. בכך היא תאפשר לאשר את עסקת הקריפטו בכספומט בתוך שניות עד דקות במקום בתוך 10 דקות עד 24 שעות ולאחר תהליך של שישה אישורים, כפי שקורה היום בכספומטים המיוחדים של מטבעות ווירטואליים.



הטכנולוגיה של Virtual Crypto מסייעת לפרוץ את אחד החסמים העיקריים להנגשת ביטקוין לציבור הרחב והוא העובדה שהדרך המרכזית כיום לביצוע להעברת ביטקוין היא באמצעות כספומטים מיוחדים המותאמים למטבעות קריפטו (crypto ATM), שאינם נמצאים בשלב זה בפריסה רחבה.



אלון דיין, מנכ"ל Virtual Crypto Technologies Ltd. צילום: אבידן גדעוני
אלון דיין, מנכ"ל Virtual Crypto Technologies Ltd. צילום: אבידן גדעוני



נכון לסוף יולי 2018 היו בעולם פחות מ-3,500 כספומטים לביטקוין. בניגוד לפריסה מצומצמת זו, איגוד ATM Industry Association העריך שבסוף שנת 2017 יהיו בעולם כ-3 מיליון מכשירי כספומט .



"כחברה שחרתה על דגלה את ההנגשה של מטבעות קריפטו לציבור הרחב, ברור לנו שהאפשרות למכור ולקנות מטבעות קריפטו באמצעות כספומטים רגילים יכולה להביא קפיצת מדרגה חסרת תקדים באפשרות לשלם במטבעות כמו ביטקוין", אמר אלון דיין, מנכ"ל ומייסד החברה. "זו הסיבה ש-Virtual Crypto מתחילה להעמיד לרשות מפעילי כספומטים ברחבי העולם דוגמת בנקים את טכנולוגיות התוכנה שלה שפותחו בכדי לאפשר עסקאות קריפטו בזמן אמת. אנו משוכנעים שבנקים וגופים אחרים יבינו את התועלת בכך שמשתמשי כספומטים יוכלו למכור ולקנות ביטקוין בפלטפורמת החומרה הפיננסית הנגישה ביותר – הכספומט".