שלושים שנה לאחר שיגור הלוויין הישראלי הראשון שעורר בארץ התרגשות רבה, משרד הביטחון והתעשייה האווירית חשפו לראשונה את סרטון השיגור ההיסטורי של אופק אחד. ב-19 לספטמבר 88' בשעה 11:32 שוגר לחלל לוויין התצפית הראשון של מדינת ישראל - אופק 1, שהיה לוויין ניסוי טכנולוגי שנועד להוכיח את יכולותיה הטכנולוגיות של ישראל בחלל.
תחת מעטה חשאיות, ישראל פיתחה יכולות מתקדמות בתחום הלוויינות, במטרה לשמר את יתרונה היחסי באזור ואת יכולותיה המודיעיניות. היום (שני) 30 שנה לאחר אותו שיגור היסטורי, נחשפות לראשונה התמונות שצילם הלוויין. מאז ועד היום, עשרות לוויינים מתוצרת התעשייה האווירית משייטים סביב כדור הארץ ומשמשים את תוכנית החלל הביטחונית המחקרית של ישראל.

לוויין אופק 1
לוויין אופק 1

שדה תעופה סורי כפי שצילם אופק 1
שדה תעופה סורי כפי שצילם אופק 1
 
 

ראש מנהלת מפא"ת ומחקר ופיתוח במשרד הביטחון, אמנון הררי, אמר לרגל החשיפה: "תוך תקופה קצרה בנינו תעשיית חלל על טהרת הכחול לבן, עם הישגים מפוארים ויכולות השמורות למדינות בודדות בעולם. ב-30 שנים שיגרנו לחלל 24 לוויינים, לווייני תקשורת ותצפית, מדובר במערך אסטרטגי של המדינה - תחום הלוויינות המקנה יתרון משמעותי בהתמודדות מול האיומים הביטחוניים השונים".
מנהל חטיבת הטילים והחלל בתעשייה האווירית בועז לוי הצטרף לברכות והוסיף כי "בזכות תוכנית סדורה בתחום לוויינות התצפית אנו מצליחים פעם אחר פעם להגיע להישגים טכנולוגיים יוצאי דופן. הכורח של מיקומינו הגאוגרפי הוביל אותנו לפיתוח לוויינים קלי משקל המספקים תמונות באיכות מדהימה לטובת ביטחון מדינת ישראל. תעשיית החלל הישראלית מהווה קטר וזרז טכנולוגי ראשון במעלה".


טנקים סורים כפי שצולמו על ידי לוויין אופק 1
טנקים סורים כפי שצולמו על ידי לוויין אופק 1

 
"ארמון העם" בסוריה, כפי שצולם על ידי לוויין אופק 1
"ארמון העם" בסוריה, כפי שצולם על ידי לוויין אופק 1


כל התמונות באדיבות משרד הביטחון