מייסד ומנכ"ל חברת SpaceX, אילון מאסק, הודיע כי המיליארדר היפני יוסאקו מאזאווה יהיה האדם הראשון בהיסטוריה שיטוס לחלל כתייר פרטי. מאזאווה בן ה-42, אספן אומנות ויזם מיליארדר שבין השאר עומד מאחורי אתר מכירות האופנה הגדול ביפן זוזוטאון ובעל קשרים עם ספייס אקס, יקיף את הירח על גבי החללית שבנתה חברת SpaceX. "זה חלום חיי", אמר מאזאווה בטקס החשיפה, וציין כי יזמין אמנים להצטרף אליו למסע שייערך בשנת 2023. 



הטיסה צפויה להתבצע באמצעות רקטת הביג פלקון (BFR) שעדיין נמצאת בשלבי פיתוח ואמורה לבצע את טיסות הניסיון הראשונה רק בשנה הבאה. ה־BFR מורכבת משלב ראשון של רקטת האצה, שאמורה להיות החזקה ביותר שפותחה אי פעם, ומעליה חללית שתוכל לשאת נוסעים. 



לפני כשנה וחצי הודיע מאסק כי שני נוסעים צפויים לצאת למסע סביב הירח בקפסולת דראגון שתשוגר על גבי רקטת פלקון כבד, החזקה ביותר כיום, ששוגרה לראשונה מוקדם יותר השנה. מאסק אף סיפר כי שני הנוסעים הם שפנו לחברה בבקשה לצאת לטיסה של שבוע ואף שילמו מקדמה, אולם בפברואר האחרון הוא דיווח כי הוחלט לוותר על התוכנית על מנת להתמקד בפיתוח רקטת ה־BFR לצורך טיסות מאוישות.



עד כה נחתו על הירח או הקיפו אותו 24 בני אדם, כולם אסטרונאוטים אמריקאים, בשנים 1968 עד 1972. בסוכנות החלל נאס"א ציינו כי הם שואפים לבצע טיסה מאוישת מחודשת לכיוון הירח סביב שנת 2023, וזאת כחלק מההכנות למסע למאדים, כאשר גם רוסיה, סין והודו מתכננות לשגר אנשים לירח, אם כי לא ברור אם הדבר יתבצע לפני הטיסה של ספייס אקס.