חברת “בוסט פורוורד” עומדת מאחורי פרויקט חדשני במועצה המקומית אפרת שבאזור יהודה, שבאמצעות “פחים מדברים” יהפוך את פינוי הפסולת העירונית להליך טכנולוגי ויעיל. בפרויקט, שהיקפו כ־6 מיליון שקל, הותקנו סנסורים על פחי האשפה מדגם “אלון” של קבוצת אלון ומשאיות הזבל, כך שהפחים יוכלו “לדבר” זה עם זה ולהתריע בזמן האמת על הצורך בפינוי של פח גדוש. המערכת החדשה מאפשרת לחסוך בעלויות, להקטין את הפגיעה בסביבה ולהקטין את הפליטות של המשאיות המסתובבות ברחבי היישוב ועוצרות סמוך לכל בית.



כאמור, באמצעות תקשורת ועדכונים בזמן אמת המערכת החדשנית הופכת את מסלול איסוף אשפה ליעיל יותר, אפקטיבי יותר וחסכוני באנרגיה.



כך יכולים אנשי התפעול להשקיע משאבים רבים בניקוי פחים גדושים בזבל בהתאם לדרישה, ומשאבים פחותים בפחים שהשימוש בהם מועט יחסית. "בוסט פורוורד" עוסקת בניהול והובלת אסטרטגיות סביבתיות ומתמחה בייזום, תכנון, ניהול, ביצוע והקמה של תהליכים ומערכות לחיסכון בעלויות ובצריכת אנרגיה ברשויות מקומיות, חברות, מפעלים וארגונים.



ראש המועצה המקומית עודד רביבי אמר לקראת הפעלת התכנית, "אני שמח להיות העיר הראשונה שמשתמשת במערכת חסכונית , שתסייע לנטר טוב יותר היכן ומתי לשים דגש בפינוי האשפה. ראש עיר נדרש ללמוד כיצד להתקדם עם טכנולוגיות שיכולות ליעל את ההתנהלות העירונית ולחסוך בהוצאות. אנחנו באפרת הוכחה שאפשר לעשות את זה, ושמחים להיות חלוצים בחיסכון הכספי, בשמירה על איכות הסביבה ובהתייעלות"