המשימה: להכין לילדים כריך לבי"ס.


הבעיה: מחסור בזמן וברעיונות.



כן, הורים יקרים, אנחנו יודעים שיש לכם כוונות טובות, אבל אתם פשוט נורא ממהרים בבוקר, ואין לכם זמן וכח להשקיע בכריך מפנק ומזין לילדים. לכן, אספנו עבורכם ארבע הצעות מרעננות במיוחד ומאוד קלות להכנה, שכוללות גם רכיבים חיוניים כמו סידן וחלבון, שתורמים לגדילה ולבניית העצם, אשר ביחד עם הפחמימות שבכריך התורמות גם ליכולת הריכוז של הקטנים - מדובר בשילוב מנצח. בקיצור, כל מה שצריך זה כמה דקות, רצון טוב ואהבה, כמובן.



חביתה משודרגת: כמה פשוט ככה טעים


אמנם המאכל הזה בד"כ מוגש בארוחת הערב, אבל אם תשלבו אותו בכריך של הילדים, הם כנראה לא יתנגדו. והנה הצעה לשדרוג: הוסיפו לבלילת החביתה פרוסת גבינה צהובה 9 אחוז. כך הם ייהנו גם מטעם עשיר יותר וגם יזכו לתוספת סידן הדרושה ל בניית העצם; וכן לחלבון, שיסייע לשמור על תחושת שובע לאורך זמן. רוצים טיפ נוסף?: סחטו גם רבע עגבנייה לתוך הבלילה. כך הילדים ירוויחו עוד רכיב חיוני: הליקופן – נוגד חמצון חשוב להגנה על מערכת החיסון ולמניעת מחלות. הי, אנחנו לא נגלה שהוספתם אם אתם לא.



טורטייה עם אבוקדו: לא רק במקסיקו
טורטייה היא אפשרות גיוון מצוינת עבור הילדים. והנה רעיון למילוי, שיקפיץ אתכם הישר למקסיקו הרחוקה: אבוקדו ועגבנייה. האבוקדו מכיל שומן חיוני בלתי רווי המעניק תחושת שובע לאורך זמן וכן ויטמינים וסיבים תזונתיים, והעגבנייה עשירה בוויטמין C שנחשב לנוגד חמצון חשוב המסייע במניעת מחלות. שניהם עשירים גם בסיבים תזונתיים המייעלים את תהליך העיכול ומצוינים לבריאות הכללית. הוסיפו לארוחה כמה טיפות של לימון למעלה שיעניקו עוד קצת טעם ובריאות. אגב, תוכלו לנסות להציע לקטנים טורטייה מחיטה מלאה - היא מכילה סיבים תזונתיים, תורמת לתחושת שובע, ובאופן כללי, עדיפה על זו העשויה מקמח לבן.



בייגל טוסט: מעולה גם לבית הספר
תודו שעל זה עוד לא חשבתם: בייגל טוסט טעים וקריספי. תוכלו למלא אותו בגבינה צהובה או בגבינת פטה לשם הגיוון. אגב, חשוב לדעת שגבינה צהובה מכילה את כמות הסידן הגדולה ביותר, ולכן מומלץ לבחור בה. מרחו מעט רוטב פסטו, פזרו כמה זיתים, וזהו – לטוסטר ומשם לתיק. מה הרווחנו פה? הגבינה מכילה כאמור סידן בכמות נאה, וכן חלבון - שניהם רכיבים חיוניים לגדילה, לחיזוק רקמות כמו עצמות ושרירים ולתחושת שובע. הפסטו והזיתים מכילים שומן חיוני בלתי רווי, שגם, מסייע לשמור על תחושת שובע לאורך זמן. חוץ מזה, בינינו - עוד לא נולד הילד שיתנגד לבייגל.



לחם שיפון עם פלפלים קלויים וגבינות
הסנדוויץ' הזה הוא ללא ספק מנת גורמה אמתית: את הפלפלים הקלויים תוכלו להכין מבעוד מועד (חוצים, מניחים על תבנית עם מעט שמן זית, בלסמי ומלח גס וצולים ב 180 מעלות עד שהם רכים). וכך זה הולך: מורחים פרוסת שיפון בגבינה לבנה 5%, מוסיפים פרוסת גבינה צהובה ומעליהן מניחים פלפלים קלויים בנדיבות. אם אין התנגדות מצד הילדים - מעטרים בבזיליקום טרי. מה קיבלנו? הלחם עשיר בסיבים תזונתיים, הגבינות כאמור מוסיפות כמות נאה של סידן וחלבון, והפלפלים הקלויים מלאים בליקופן – נוגד חמצון חיוני, שהרכבו משתבח עם תהליך האפייה.



בשיתוף "תנובה"