לפעמים, דווקא הדברים הפשוטים הופכים את החיים שלנו להרבה יותר טובים. אם ארוחת הערב הפכה ל"פרויקט" עבורכם ואתם הולכים ומסתבכים עם מתכונים מורכבים שאולי סוף סוף ימצאו חן בעיני הילדים, יש לנו הצעה עבורכם: פשוט וודאו שיש גבינה צהובה על השולחן (או בחביתה, בסלט או בכריך) וכך תדעו שבחרתם נכון. למה נכון? הנה 5 סיבות לשלב דווקא אותה בתפריט הילדים:

מכילה המון סידן: כ-80% מהילדים בישראל סובלים ממחסור תזונתי בסידן. על פי ההמלצות, ילדים בגיל 4-8 זקוקים ל 1,000 מ"ג סידן ליום ובני נוער
ל-1,300 מ"ג. פרוסת אחת בלבד של גבינה צהובה מספקת כ-200  מיליגרם סידן  (כ-20% מכמות הסידן היומית המומלצת לילדים). כדי להגיע לאותה כמות סידן ממקורות לא חלביים, צריך לאכול 100 שקדים או 1/2 קופסת סרדינים, 3 כוסות ברוקולי או 4 כפות שומשום מלא. לצערנו אלו סוגי מזון שילדים פחות צורכים או שהם עתירי קלוריות.
מכילה המון חלבון: חלבון איכותי כמו בגבינה צהובה,  חיוני לבניית רקמות שריר, וחשוב לגדילה ולהתפתחות תקינה במיוחד בגילים הצעירים. פרוסה אחת של גבינה צהובה מספקת כ 1/3 מכמות החלבון היומית לילדים.

כמעט שאינה מכילה לקטוז: הידעתם? פרוסה של גבינה צהובה מכילה פחות מ 0.1 גרם לקטוז (הסוכר הטבעי שבחלב).זאת לעומת כוס חלב המכילה 10 גר' לקטוז (פי 100!) זו הסיבה שהיא מתאימה לשילוב גם בתפריט של הסובלים מ"רגישות ללקטוז".
אפשר להכין באמצעותה המון מאכלים טעימים: פיצה וטוסט הם רק חלק קטן מהדברים שאפשר להכין עם גבינה צהובה. היא יכולה להעשיר כל רוטב לפסטה, להצטרף בשמחה לכל סנדוויץ'', וכל חביתה פשוטה תהפוך לאומלט מבוקש אם תוסיפו לה קצת ממנה. שילוב של גבינה צהובה במאכלים מוכרים שילדים אוהבים לצד ירקות, יהפוך את ארוחת הערב למזינה במיוחד. אגב, הסידן שמקורו בגבינה הצהובה אינו נהרס בחום.
בניגוד למיתוס היא דווקא לא מכילה הרבה כולסטרול: בניגוד ליחסי הציבור הרעים שלהם זכתה הגבינה הצהובה בנושא הכולסטרול, כדאי לדעת שפרוסת גבינה צהובה עתירת שומן למעשה מכילה פחות מ- 30 מ"ג כולסטרול.  לצורך ההשוואה - ביצה אחת מכילה כ – 250 מ"ג. 

הכתבה בשיתוף "תנובה".