הסידן הוא מינרל המהווה את אחת מאבני הבניין החשובות ביותר לבניית רקמות העצם בגוף, בעיקר עבור ילדים קטנים ומתבגרים הזקוקים לו, על מנת להתפתח ולגדול בצורה תקינה. עד כאן העובדות. אבל מפה, איך באמת גורמים להם לצרוך את כל הסידן הכל כך חיוני הזה? ובכן, כדי שלא תצטרכו לשבור את הראש, ריכזנו עבורכם את כל מה שצריך לדעת בנושא: כמה סידן ילדים צריכים, אילו מזונות מכילים אותו ויש גם המלצות מפורטות. 

מהי כמות הסידן המומלצת לגיל הצעיר?
ילדים בני 1-3 זקוקים ל-700 מ"ג ליום, ילדים בני 4-8 ל-1000 מ"ג סידן ליום, ילדים ובני נוער בני 9-18 ל-1300 מ"ג ליום.

גבינה צהובה : הכי עשירה בסידן
את הסידן אפשר להשיג גם באמצעות מזונות מהחי וגם מהצומח, אך המקור הטוב ביותר למטרה זו הם מוצרי החלב, שמכילים גם חלבון – רכיב חשוב נוסף לבניית רקמות בגוף. לצורך שמירה על תפריט מאוזן, רצוי לשלב בין מאכלים מהחי לבין מאכלים מהצומח, שמספקים רכיבים תזונתיים נוספים, כגון ברזל, ויטמינים ומינרליים.
כמות נאה במיוחד של סידן אפשר למצוא בגבינה צהובה למשל. פרוסה אחת בלבד כבר מספקת כ-20% מכמות הסידן היומית המומלצת לילדים. סידן נמצא כמובן גם במוצרי חלב נוספים כגון משקאות חלב, יוגורטים וקוטג', וגם במקורות צמחיים כגון טחינה משומשום מלא, שעשירה פי 5 מטחינה רגילה, ברוקולי או טופו.
ת'כלס: איך מגיעים לכמות הסידן היומית המומלצת?
אחרי שהבנתם את העובדות, הגיע הזמן לגשת לחלק המעשי. הנה מספר שילובי מזון, המומלצים לילדים, על מנת להשיג את הכמות היומית המומלצת של סידן (כ- 1,000 מ"ג):
1.כוס חלב מועשר + פרוסת גבינה צהובה +גביע יוגורט פרי + 2 חופנים של שקדים + 3 כוסות ברוקולי
2. פרוסת גבינה צהובה  + יוגורט לבן 3%+ כוס משקה סויה+ 1/2 קופסת סרדינים + 2 כפות טחינה משומשום מלא
3. דייסת קוואקר עם כוס חלב מועשר + טוסט עם פרוסת גבינה צהובה+ 2 כפות קוטג' + 3 כוסות כרוב קצוץ + מעדן סויה 
בתאבון ולבריאות!

הכתבה בשיתוף תנובה