בפעם הקודמת שראיינתי את זאב רווח, מדינת ישראל הייתה בעיצומו של מבצע צוק איתן. רווח קונן אז שרצה להופיע בפני חיילים בקווי העימות, אך נדחה שוב ושוב על ידי צה"ל ופיקוד העורף. "המלחמה הזאת נורא משונה", כך הוא אמר אז. "פעם הייתי מגיע לתוך שטח האש ומופיע מול חיילים שישבו על טנקים. היום זה שונה. הכל יותר מסודר, ואני מחכה המון זמן לאישורים שיאפשרו לי להגיע לקווי העימות ולהופיע". 



זאביק, חלפה יותר משנה, ובמקום לדבר על ההצגה החדשה שלך, "מומו שיפוצים", אנחנו שוב מתחילים שיחה על המצב.
"אני מאושר שאני יכול להצחיק אנשים בתקופה כזאת, ומודה לאלוהים על כך. המצב הזה ייגמר בטוב, בסופו של דבר, ולאט־לאט השכנים שלנו יבינו שיש לנו זכויות על הארץ הזאת, בלי קשר להר הבית. אנחנו צריכים לכבד את המקומות הקדושים שלהם, והם צריכים להבין שלנו יש זכויות".
 

עד מתי המצב הזה יימשך? 
"עד מתי? תשאל אותם, כי גם הם סובלים. אני מאמין שהדור הצעיר שצומח פה יכול להנהיג את המדינה מצוין. יש לנו דור צעיר נפלא".
 
האם לדעתך, כמו שטוענים הדתיים, "ארץ ישראל נקנית בייסורים"?
"ארץ ישראל נקנית באהבה ובזכות שלנו. ארץ ישראל נקנית בתנ"ך. אנחנו לא צריכים להוכיח את זה. זה קיים".
 
בעולם לא חושבים כמוך.
"מה אכפת לי מהעולם? גם אם יצמחו לנו כנפיים ונהיה מלאכים, שום דבר לא יעזור. תמיד נהיה אשמים".
 
רווח מככב בימים אלה ב"מומו שיפוצים", קומדיה במקור מאת דונלד צ’רציל ובתרגומו של דן אלמגור. העלילה מתרחשת בדירת פנטהאוז מפוארת בתל אביב, שם מתגוררת אישה עשירה וראוותנית (חני פרץ), שמחליטה להפתיע את בעלה בזמן שהוא בחו”ל ולהעניק לו במתנה ג’קוזי כדי לעזור לו להחלים מכאבי הגב שמהם הוא סובל. השיפוצניק מומו, שאותו מגלם רווח, מגיע לביתה כדי להתקין את הג’קוזי. מהר מאוד נקלע מומו לתסבוכת אישית, ומוצא את עצמו מסייע לה למנוע משבר זוגי, לפני שבעלה יחזור הביתה. כך הופך מומו לגיבור ליום אחד.
 
איך משמחים אנשים בימים טרופים כאלה?
"לא אכפת לי הדיכאון האישי שלי. אני משתדל לשמח חיילים ותושבים".
 
בהצגה משחקים איתך חני פרץ, מעיין אשכנזי וגרגורי טל. איך בחרת את הקאסט?
"עם חני ומעיין עבדתי בעבר, אז קל יותר לעבוד עם אנשים שאתה כבר מכיר. הכל הולך חלק יותר. הביקורות מצוינות, אגב. הקהל אוהב את ההצגה".
 
אחרי כל כך הרבה שנים כשחקן וקומיקאי, עדיין מרגש אותך לעלות על במה?
"תמיד. ובמיוחד ההצגות האלה מול חיילים".
 
עד איזה גיל תוכל לדעתך להצחיק את הקהל הצעיר?
"רק הקדוש ברוך הוא יכול להוריד אותי מהבמה. אני לרשות הקהל עד יומי האחרון. זה הייעוד שלי. איזה ייעוד אחר יש לי? אין לי ייעוד אחר, ואני כל כך מודה לאלוהים שזה הייעוד שלי".
 
מירי רגב המליצה שיעניקו לך פרס ישראל.
"פרסים נותנים למי שמגיע. יש ועדות, אני לא מתעסק בזה. אני מתעסק בעבודה ועובד כל הזמן".
 
מה אתה מאחל לעם ישראל לשנה הקרובה?
"ככל שאני מתבגר, כל חייל שנופל זה כמו סיכה בלב עבורי. כל העם שלנו כל כך קשור לילדים שלנו, עם העיניים היפות. מקווה מאוד שהחיים יחזרו למסלולם, נחזור להופיע ולשמוע קהל צוחק". 
 
"מומו שיפוצים", 31.10, מוצ"ש, 21:30, היכל התרבות באיירפורט סיטי; 5.11, חמישי, 21:00, אולם שטיינברג, חולון; 12.11, חמישי, 21:00, מופת בית שאן