השחקן היהודי-אמריקאי אנטון ילצין, כוכב סדרות הסרטים "מסע בין כוכבים" ו"שליחות קטלנית", נהרג היום בערב בביתו בעמק סן פרננדו שבמדינת קליפורניה, ארה"ב, בתאונת דרכים עצמית שנסיבותיה עדיין נבדקות. הוא היה בן 27 בלבד במותו.



מפרסומים ראשונים עולה כי מכוניתו, שנשארה בהילוך "ניוטרל", התדרדרה לאחור בעודה חונה ברחוב תלול, ומעכה את ילצין למוות לאחר שנמחץ על גבי תיבת דואר מבוטנת. ילצין, שבנוסף לקריירה ההוליוודית שלו טיפח תחביב צדדי של נגן גיטרה, היה אמור להגיע לחזרה עם חברים, אולם משמיאן להופיע ולא השיב לנייד שלו – הם מיהרו לביתו, שם התגלה בפניהם המחזה המחריד.



ילצין נולד בלנינגרד, ברוסיה, (סנט פטסבורג) במרץ 1989, ובהיותו בן חצי שנה בלבד היגרו הוריו, מחליקי קרח מקצועיים, לארה"ב, אחרי שבקשתם לקבל שם מקלט מדיני התקבלה. לצופים בארה"ב ובעולם הוא פרץ בהופעת אורח בפרק של סדרת הטלוויזיה "אי.אר" ששודר בתחילת שנת 2000, אולם התפקיד שנחשב פריצת הדרך האמיתית שלו היה זה של הנער בובי גארפילד בדרמה הקולנועית "לבבות באטלנטיס", שם כיכב לצד זוכה האוסקר אנתוני הופקינס.



לאורך מרבית שנות נעוריו המשיך ילצין לככב בתפקידים קטנים בסדרות טלוויזיה ובסדרות שונות, בין היתר בסרט "צ'ארלי ברטלט" לצד רוברט דאוני ג'וניור, עד שבשנת 2009 לוהק לגלם שתי דמויות איקוניות בעולם המדע-בדיוני – דבר שקיבע את מעמדו כשחקן אהוד במיוחד על מעריצי המדע בידיוני באשר הם. ברימייק של ג'יי. ג'יי אברמס ל"סטאר טרק" ("מסע בין כוכבים") שיצא במאי אותה שנה הוא גילם את קצין צי הכוכבים הצעיר והנלהב פאבל צ'כוב, ושבועות בודדים לאחר מכן גילם את קייל ריס, אביו של מושיע האנושות העתידי ג'ון קונור, בסרט "שליחות קטלנית: התעוררות". בדרמה המרגשת "חייו הכפולים של וולטר", שיצא בקיץ 2011, הוא גילם את בנו של מל גיבסון ויצא עם בת דמותה של ג'ניפר לורנס, ובאותה שנה הוכיח את גודל המנעד שלו כשגילם דמות ראשית בזוועתון הערפדים "ליל האימה".



לפחות חמישה סרטים בכיכובו של ילצין ז"ל הסתיימו להצטלם לאחרונה, וכולם, כולל הסרט החדש בסדרת "מסע בין כוכבים", ייצאו לאקרנים לאחר מותו. עם מותו בגיל 27, וכיוון שהיה ידוע גם כמוזיקאי עם אספירציות לקריירה בתחום, הוא מצטרף למועדון המפוקפק של כוכבים שמתו בגיל הזה – וכולל כוכבים כמו ג'ימי הנדריקס, ג'ניס ג'ופלין, קורט קוביין ואיימי ווינהאוס.