הזמרת הבריטית אדל, אחת הבולטות במוזיקה העולמית כיום, סיפרה בראיון חושפני כי אחרי שילדה את בנה היחיד לפני ארבע שנים היא סבלה מדיכאון קשה וחשה כי "עשיתי את ההחלטה הגרועה ביותר בחיי" ועל כן היא מפחדת להיות בהריון פעם נוספת. בראיון לגיליון דצמבר של המגזין "ואניטי פייר", גילתה הזמרת הבריטית זוכת הגראמי בת ה-28 כי אחרי שילדה את בנה אנג'לו, יחד עם בן זוגה סיימון קונקי, בשנת 2012, "חשתי דיכאון עמוק אחרי לידה וזה הפחיד אותי".



"מה שאני יודעת על דיכאון אחרי לידה זה שאת לא רוצה להיות עם התינוק שלך, את מודאגת שאולי את תפגעי בילד שלך, את דואגת שאולי את לא עושה עבודה טובה", אמרה. "אבל אני הייתי אובססיבית מאד לגבי הילד שלי. חשתי מאד לא ראויה, הרגשתי שעשיתי את ההחלטה הגרועה ביותר של חיי. זה יכול להגיע בצורות שונות".



לדבריה, יש לה עוד ארבע חברות שהרגישו אותו דבר אבל הן לא דיברו על כך מעולם כי "חשבנו שכולם יחשבו שאנחנו לא אמהות טובות, אבל זה לא המקרה". היא סיפרה כי היא החלה לקחת לעצמה אחר צהריים משלה פעם בשבוע, ללא התינוק, וכי "זה הופך אותך לאמא טובה יותר כי את נותנת לעצמך זמן טוב יותר".



"יש לי צד אפל"


אדל חשפה גם כי זו לא הייתה הפעם הראשונה שבה סבלה מדיכאון. "יש לי צד אפל. אני מאד זמינה לדיכאון", אמרה. "אני יכולה להיכנס ולצאת מזה בקלות רבה מאד. זה התחיל כשסבא שלי מת, כשהייתי בערך בת עשר, ועל אף שמעולם לא היו לי מחשבות על התאבדות, הייתי בטיפול, הרבה מאוד. אבל לא הייתה לי הרגשה כזו מאז שיצאתי מהדיכאון אחרי לידה".



אדל בטקס פרסי הגראמי. צילום: רויטרס
אדל בטקס פרסי הגראמי. צילום: רויטרס



בהתייחסה לאפשרות של הריון עתידי, הודתה אדל כי ככל הנראה היא לא תעשה זאת וכי העובדה שלאנג'לו יש אחות מנישואיו הקודמים של קונקי מקלה עליה. "זה הכרטיס יציאה מהכלא שלי", אמרה. "אני מפחדת מדי. היה לי ממש דיכאון קשה אחרי לידה וזה מפחיד אותי".



כעת, כשהיא לקראת סיום עשרה חודשים של סיבוב הופעות עולמי עם האלבום "25", היא מרגישה שזה יכול להיות הסיבוב האחרון שלה בהחלט. "אני נהנית להופיע בעולם, אבל לפעמים אני חשה אשמה כי אני עושה את הסיבוב העצום הזה, ואפילו שהילד שלי איתי כל הזמן, יש לילות שאני לא יכולה להשכיב אותו", אמרה. "מעולם לא חשתי אשמה כשאני לא עובדת. את מנסה לפצות כל הזמן על דברים כשאת אמא. לא אכפת לי, בגלל האהבה שלי כלפיו. לא אכפת לי אם לא אעשה יותר משהו בשביל עצמי".