הימים בין ימי הזיכרון תמיד טעונים בחברה הישראלית. הזמרת אחינועם ניני הרגישה זאת על בשרה היום, ערב יום הזיכרון, כאשר פרסמה הזמנה לטקס "יום הזיכרון האלטרנטיבי" אותו מציינים יחד פלסטינים ויהודים – והותקפה על ידי הגולשים. ניני, הזמרת המוכרת ופעילת השמאל, הזמינה את הגולשים להגיע לאירוע בתל אביב בו משפחות ישראליות ופלסטיניות שאיבדו בני משפחה במערכות ישראל.

"הערב יהיה לי הכבוד להשתתף בטקס של הבוחרים להתאבל יחד על יקיריהם. אני מזמינה את כולם להגיע לטקס, שישודר במקומות רבים בעולם. הטקס החשוב והמרגש הזה יתקיים חרף החלטת ממשלת ישראל לא להעניק אשרות כניסה ל-250 פלסטינים שאיבדו את יקיריהם בסכסוך האלים והמתמשך, וביקשו להתאבל לצידנו", כתבה ניני.  

"האבל המשותף הוא צעד ראשון לקראת הכרה שאנו כולנו בני אדם - בוכים, צועקים, כועסים, מקווים, אוהבים, שואפים, נלחמים, חולמים.. ויכולים להשתנות. האבל המשותף יוביל גם לימים אחרים וטובים יותר, בהם נוכל גם לחגוג ביחד פיוס ועצמאות. לכולנו", לשון הפוסט. 

ההודעה נתקלה בתגובות זועמות של גולשים, שביקרו את ההחלטה של ניני לפרסם אירוע המשווה בין האובדן הישראלי לאובדן הפלסטיני. "כשאת מכבדת טרוריסטים מקומך איתם, פה את עדיין מקבלת זכויות. עלובה שכמותך, תתביישי", כתב גולש אחד. "לחשוב שאיבדנו כל כך הרבה חיילים כדי שתוכלי לכתוב את השטויות האלו"". 
גולש נוסף כתב: "חייב לומר שאני מעריך אותך כזמרת אך דעותייך ומעשייך גורמים לי חלחלה. במועד כה רגיש לאלפי משפחות שאיבדו את היקר להם מכל".