העיר חולון מוכרת כבר מזמן בשם 'עיר הילדים,' בזכות כמה וכמה מרכזי תרבות, מוזיאונים ופעילויות שהעיר מציעה לקהל הצעיר לאורך כל השנה. עם פתיחתו של תיאטרון חולון המחודש, הוא ערוך ומוכן לארח את פסטיבל 'צלילי ילדות' ה 17- במהלך חג הסוכות. הפסטיבל, שיתקיים בין ה-8 ל-10 באוקטובר, מציע מבחר של מופעים והצגות, בהם ארבעה מופעי בכורה. המנהל האמנותי של הפסטיבל, ד"ר אורי לשמן, ומנהל התיאטרון גיא תלם, יצרו תוכנית עשירה עבור הקהל הצעיר.



לשמן, מלחין עטור פרסים, מנצח ומחנך, מאמין בחשיבות הרבה שיש לשימור הקשר עם השורשים המוזיקליים שלנו. מארגני הפסטיבל לא חסכו במאמצים כדי להבטיח שהקהל הצעיר שמגיע ל'צלילי ילדות', כמו גם ההורים והסבאים שלהם, יקבלו תמורה טובה לכספם. "יש ארבע בכורות, בהן הפקת הדגל 'התנ"ך חי בסרט', שלדעתי היא ייחודית מאוד." אומר ד"ר לשמן.



זהו קונצרט סימפוני מלא עם התזמורת הסימפונית חיפה, ובתוכנית משולבות יצירות קלאסיות ושירים ישראליים, בצירוף אנימציה מקסימה ומלאת הומור שיצר דודו שליטא.





"האנימציה תוקרן על מסך ענק מעל לתזמורת. המנחה יהיה דביר בנדק הנפלא ולצדו תשיר עינת אזולאי. זוהי הפרמיירה החשובה שלנו בפסטיבל." אומר ד"ר לשמן, שינצח על הקונצרט. לדבריו, המופע מציע הזדמנות להציג כמה מהפנינים של המורשת המוזיקלית שלנו בדרך מאוד ידידותית. "הרעיון הוא לספר כמה מסיפורי התנ"ך בצורה ויזואלית, אבל גם עם הרבה הומור," מסביר ד"ר לשמן.



“היו לנו סיפורים גדולים, שהם גם הסיפורים הגדולים של העולם כולו. יש את סיפור הבריאה, המבול, יציאת מצרים ומגדל בבל. ויש את הסיפורים של ביאליק על המלך שלמה מהספר ‘ויהי היום’, שהוא ספר נפלא. אני כתבתי מעין עיבוד לטקסט יחד עם המוזיקה של ביזה. זה נשמע כאילו ביזה כתב מוזיקה לסיפורים של ביאליק.” מציין ד”ר לשמן.



תוכנית הפסטיבל מלאה בצירופים שונים ומשונים. למרות שהנטייה האישית של ד”ר לשמן היא לכיוון המוזיקה הקלאסית, הוא מעריך באותה המידה גם יצירות שנכתבו כאן לאורך המאה האחרונה, בהן כמה שנכתבו על ידי כותבי השירים החשובים כמו סשה ארגוב ומתי כספי.



אורי לשמן. צלם: אילן בשור
אורי לשמן. צלם: אילן בשור



“לדוגמה, לקחנו שיר של סשה ארגוב על הבריאה,” ממשיך ד”ר לשמן, שמתייחס לשיר ‘בראשית’ מאת ארגוב וחיים חפר. לדבריו של ד”ר לשמן השיר מציע התיחסות הומוריסטית לסיפור בריאת העולם, אבל יש לו גם נגיעה לימינו והוא מציע חומר למחשבה. “אלוהים יוצר עולם נפלא, מלא בצבעים, בעלי חיים וצמחים.


ואז הוא יוצר את האדם. אתה מקבל את ההיסטוריה המקוצרת של הגזע האנושי בשיר. הכל טוב עד שהאדם ממציא את פצצת האטום והורס את כדור הארץ. לצערי, זה די רלבנטי למה שקורה היום בעולם. אנחנו לא מדברים על מה שמתרחש בצפון קוריאה אבל זה קיים. ויש את כל הסופות וההוריקנים, שקצת מזכירים את סיפור המבול.”



עוד בפסטיבל ‘צלילי ילדות’, יהיו מופעים כמו ‘אוצר השירים’ - השירים המוכרים והאהובים שכולנו שרים כבר מאה ועשרים שנה, ‘פסנתר הזמן’, עם אסי ישראלוף ואבי גרייניק בשירים מיוחדים מהקלאסיקה הישראלית המפגישים את הילדים עם דמויות כמו לאונרדו דה וינצ’י, וויליאם שייקספיר, נעמי שמר ועוד, ‘ילדים שרים 70 ’, שירי הילדים מקום המדינה ועד היום, והצגות אהובות כמו ‘אם פתאום אפגוש אריה’ תיאטרון חיפה בליווי תזמורת המהפכה בהצגה ובה שירי חיות וסיפורים מאת משוררים אהובים, ועוד ועוד.



תיאטרון חולון, חוה”מ סוכות 8-10.10