השחקן והקומיקאי משה פרסטר מצטרף היום (שני) לעשרות גברים שמדברים בימים האחרונים על פרשות הטרדות מיניות שעברו במשך השנים כחלק מקמפיין MenToo#. השחקן חשף היום אירוע שלדבריו קרה כשהיה בן 23 במסגרת שיעור דיקציה במהלך התקופה בה למד משחק באוניברסיטת תל אביב, בו המורה יוני לוקאס ביקש ממנו להתפשט ולרוץ עירום בכיתה: "קרה לי שם משהו באוניברסיטה. שלושים שנה חלפו ואני זוכר כל פרט".



"אמרו לי בלימודים 'זה לא בשבילך, אתה לא מתאים להיות שחקן, הדיקציה שלך לא טובה'. אני אמרתי 'אני רוצה להיות שחקן', הולכים לטובתי, נותנים לי מורה, אני אעשה את זה', כמו נערה תמימה". מספר פרסטר על היום בו פגש לוקאס, שלדבריו ביקש ממנו להתפשט בכיתה. "אני זוכר את זה בבירור. זה היה בחדר 206 ב' בבניין 'מקסיקו', חדר שהוא מין קופסה שחורה כזאת. חשבתי שככה עושים תרגיל דיקציה, היו לי חששות. זה היה תהליך כזה, לאט לאט, הורדתי חולצה, ואז מכנסיים, עד שהתפשטתי לגמרי ורצתי שם עירום. זה לא היה רציף. אני זוכר הכל. אחרי זה הבנתי שזה קרה עם עוד אנשים".



"את עונשו הוא קיבל. תראה אנשים כמו משה איבגי וקווין ספייסי - הייתה להם תהילת עולם, להבדיל מהם הוא לא היה מפורסם, אבל הם כנראה לא ימשיכו לעבוד. הם אנשים אומללים כל הרעים האלה. הוא קיבל ווחאד עונש, מי יסתכל עליו עכשיו", הוסיף פרסטר. "התלוננו עליו בזמנו, אנשים שהיו כמוני, אלמוניים וחלשים, וזה לא עזר. במקצוע הזה, הגבולות מאוד דקים, לפעמים מתפשטים בהצגות וחזרות. במקרה לשלי זה חרג מהנורמה". 





"אני מתמודד עם הרבה דברים עם הומור, אולי זה לא כזה טוב, אני לא בטוח. במופע שלי 'עלילות משה בעיר הגדולה', היה קטע שהיה מבוסס על המקרה, שכתבתי עם טל (פרידמן) אחרי שסיפרתי לו על מה שקרה, דיברתי על זה בהומור, ויצרנו את הדמות של המורה 'צפדינה".


"אולי טיפלתי בזה באופן 'אגואיסטי', אמרתי 'בסדר' ושכחתי מזה. יש לי הרבה 'בעיות' להתעסק איתן אני לא מסתכל אחורה, אני חושב שהוא אדם אומלל. אני אבא לילדים, אני לא ארחם על עצמי, זה מקצוע שאני אוהב ואני בסך הכל אדם שמח", הוסיף השחקן. "אני בטיפול פסיכולוגי, ומעולם לא דיברתי על המקרה הזה עם הפסיכולוגית שלי. אני מקבל תגובות מאוד חזקות, מאז החשיפה, אפילו הבת שלי אמרה 'אבא כל הכבוד'".

מאוניברסיטת תל אביב נמסר בתגובה: האוניברסיטה מתייחסת בחומרה רבה לסוגיית ההטרדות המיניות.  המקרה המתואר אינו מוכר לנו ואנו מתוודעים אליו עכשיו לראשונה. יוני לוקס אינו מועסק באוניברסיטת תל אביב. 

יוני לוקאס לא הגיב לטענות של משה פרסטר. אך עם פרסום הכתבה עליו באתר "וואלה" הגיב: "אני לא זוכר שום מקרה מהמקרים המפורטים מלבד המקרה של הסרעפת. צריך לומר שבכל הנוגע ללחיצות על הסרעפת, זה חלק מעבודת השחקן. כל עבודה שכרוכה בנשימות ולחיצות על סרעפת, עושים את זה כל הזמן. בנוגע לחקירה: אכן הייתה חקירה לפני הרבה זמן. אני לא זוכר את כל הפרטים כי זה היה לפני 30 שנה. בתלמה ילין היו שלושה תלמידים שהתלוננו ואמרתי 'אם זה מה שאומרים, אז אני עוזב'. במקביל המנהל של תלמה ילין ושל בית הספר לאמנויות הודיעו לי שלא אוכל ללמד כי נסעתי למשך שבועיים במהלך מלחמת המפרץ. אני מבין שזה הזמן שגם גברים וגם נשים מעלים את זה במסגרת הקמפיין העולמי. לי לא הייתה כוונה לפגוע באיש. אני לא זוכר את השמות של המתלוננים ולא זוכר שאמרתי לאיש להתפשט. מעולם לא נגעתי באף ילד. אני לא חושב שהם משקרים. אני מאמין לכולם. אני חושב שכולם אומרים את מה שהם חוו. יש הבדל בין מה שאדם חווה לבין מה שקרה הרבה פעמים. זה לא אומר שזה שקר".