אירועי הלילה הלבן בתל אביב יצאו לדרך הערב (חמישי) בעשרות אירועים ברחבי "העיר הלבנה". מאות אלפים יחגגו עד השעות הקטנות את הלילה הלבן המצוין כמדי שנה, בעקבות הכרזת אונסק"ו על "העיר הלבנה" כאתר מורשת עולמית בשנת 2003, לנוכח אוסף מבנים בסגנון האדריכלי באוהאוס במרכז ובצפון ההיסטורי של העיר. אומנם רבים מהמבנים מוזנחים עדיין, אבל אלו ששופצו הפכו לחלון ראווה.



האירוע המרכזי שפתח את אירועי הלילה הלבן היה בכיכר ביאליק, שם נערכו מיצגי אומנות ומופעים במגוון סגנונות של מדינות אירופאיות. בנווה שאנן המתמודדת עם סוגיית המסתננים קיימו שוק אוכל עולם, של מטעמים ממדינות שונות ברחבי התבל. 



בכיכר רבין מתקיימת מסיבת אוזניות, בה רק המשתתפים הרוקדים שומעים את המוזיקה. ברחבת חוף גורדון בטיילת מתקיימת הרקדה בהשתתפות אלפים, ובנמל יפו נערך מופע טברנה יוונית אותנטית. האירועים כוללים גם דוכני אוכל ומופעי חוצות, ושדרות רוטשילד הפכו למדרחוב ענק ותוסס של הולכי רגל. במקביל, מתקיימים סיורים ליליים מודרכים ברחבי העיר וכן הארה דקורטיבית של בנייני הבאוהאוס במתחם העיר הלבנה. 



מי שפחות נהנו הם הנהגים לנוכח סגירת צירי תנועה מרכזיים, דוגמת רחוב אבן גבירול וחלקים מטיילת החוף. אבל לילה לבן חוגגים רק פעם בשנה, ביום חמישי, בשבוע האחרון של חודש יוני. הלילה הלבן הפך לחוויה שמגיעים אליה המונים, גם מחוץ לתל אביב. 



ראש עיריית ת"א רון חולדאי. צילום: אבשלום ששוני





לילה לבן. צילום: אבשלום ששוני



חגיגות הלילה הלבן. צילום: אבשלום ששוני