פרס מפעל חיים של קרן פרס בראשית הוענק אתמול לשופטת האמריקאית רות' ביידר גינסבורג, בזכות עבודתה המשפטית פורצת הדרך בתחום זכויות האזרח וקידום זכויות הנשים. הטקס התקיים במרכז רבין בתל אביב במעמד כל שופטי העליון לדורותיהם ובנוכחות יו"ר הקרן, סטן פולובץ, שאמר: "השופטת גינסבורג היא חלוצה המעוררת השראה בדור הבא של מנהיגינו ומנהיגותינו, שיפעלו למען השגת עולם טוב יותר לילדות ונשים ברחבי העולם".



את הפרס העניק השופט אהרן ברק, נשיא בית המשפט העליון הישראלי בדימוס. "השופטת ביידר גינסבורג היא ללא ספק אחת מהמוחות המשפטיים הדגולים ביותר של זמננו", אמר. "משפטנית אמיצה ומבריקה שערכיה היהודיים הובילוה לקדם ללא חת זכויות, שוויון וצדק לכל בני האדם". "אני שופטת שגדלה וחונכה להתגאות בהיותה יהודייה", אמרה הכלה הראשונה של פרס מפעל חיים של קרן פרס בראשית. "מאז ומעולם הדרישה לצדק, שלום ונאורות הייתה חלק מההיסטוריה היהודית ומורשתה. אני מקווה שכל עוד המזל הטוב שלצדי יאפשר לי להמשיך ולכהן כשופטת בית המשפט העליון של ארה"ב, יהיו לי הכוח והאומץ להישאר איתנה בהשגת אותה מטרה".



נשיא ארה"ב לשעבר, ביל קלינטון, שמינה את ביידר גינסבורג בשנת 1993, שיגר ברכה שבה אמר: "הפרס הוא עדות לתרומתך האדירה לבניית חברה יותר הוגנת וצודקת, ולמאמצייך הרבים להרחבת מעגל ההזדמנויות. תמיד אתגאה בכך שזכיתי למנות אותך".