הפתעה ענקית. הזמר, היוצר והמוזיקאי האמריקאי, בוב דילן, הוא הזוכה בפרס נובל לספרות לשנת 2016, כך הודיעה היום (חמישי) ועדת הפרס בשטוקהולם. הוא הפזמונאי הראשון שזוכה בפרס והאמריקאי הראשון מאז הסופרת טוני מוריסון ב-1993. בנימוקי הפרס אמרה הוועדה כי דילן יצר ביטוי שירי חדש בתוך מסורת השירים האמריקאית. "במשך 54 שנים דילן המציא עצמו מחדש, יוצר זהות חדשה כל הזמן", אמרה סארה דניוס, מזכירת האקדמיה השבדית. 


שמו של דילן עלה במהלך השנים בספקולציות שהוא יקבל את הפרס היוקרתי תחת הז'אנר של מוסיקת פופ. דילן בן ה-75 יקבל פרס כספי של 760 אלף יורו.



דילן נולד במינסוטה בשם רוברט אלן צימרמן ב-1994 והוא יהודי במוצאו. את הקריירה המוזיקלית שלו החל ב-1959 אחרי שהחל לנגן בבתי קפה במינסוטה ובגריניץ' וויליג' בניו יורק. בשנות השישים הפכו כמה שירים שלו ללהיטים כמו "בלואין אין דה ווינד" שהיה שיר מחאה מ-1963 המציג שאלות פילוסופיות אוניברסליות בנוגע לשלום, מלחמה וחירות. עד היום זה אחד מלהיטיו הגדולים של דילן עד היום.

שירים ידועים נוספים של דילן הם "Mr. Tambourine Man" ,"Knockin' On Heaven's Door" ,"like a rolling stone" ועוד. 


חלק משיריו היו משפיעים מאד והפכו לחלק מרכזי בתנועת המחאה נגד מלחמת וייטנאם. גם החלטתו לזנוח את הגיטרה הקלאסית ו"להתחבר לחשמל", נחשבת למאד משפיעה. 

פרסי הנובל יחולקו ב-10 בדצמבר, יום השנה למותו של מייסד פרס אלפרד נובל בשנת 1896. הפרס על שמו של נובל מוענק מאז 1901.