בגיבושון שקיימו סיעות הקואליציה מיד עם סיום מושב החורף של הכנסת התוודה יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן כי לא קרא ספר כבר 10 שנים. במהלך נאום שנשא בפני השרים והח"כים שהגיעו לגיבושון ציטט ביטן את האמירה של הסופר הצרפתי אלבר קאמי "אל תלך לפני, תלך לצידי", לאחר שאמר כי נתניהו יכהן בתור ראש ממשלה עוד שנים רבות אלא שברגע של גילוי לב סיפר כי לא הוא עומד מאחורי הציטוט בנאומו, ואמר "הדובר שלי כתב את הציטוט הזה. פעם אחרונה שקראתי ספר הייתה לפני עשר שנים".

הווידוי גרר גל של דברי ביקורת וגם "ירידות" על ח"כ דוד ביטן ברשתות החברתיות. הבוקר הפתיע ח"כ ביטן כשהעלה לטוויטר צילום של עצמו יושב בבית קפה כשהוא מעיין בספרו של אלבר קאמי "הזר". התגובות לא איחרו לבוא: "מז'תומרת. כתבת ספר, דוד?", צייץ יועז הנדל. "לפי הקיר מאחורה, זה נראה שאתה קורא ספר בשרותים!?? היום בשירותים מסמסים, לא קוראים ספרים", הגיב נדב אבוקסיס. "רואים מפה שזה ספר הוראות להפעלת התאגיד", הוסיף רון קסלר. 
יוסי נגל כתב "כל הכבוד על ההומור העצמי" ואילו נורית רוזנבאום צייצה "עזוב את קאמי" ואילו אייל פלד העיר: "עדיף לך להצטלם עם ספר של מקיאוולי. לפחות נוכל להאמין לך שלמדת ממנו". אגב הציטוט המדויק המיוחס לאלבר קאמי הוא: "אל תלך לפניי כי אולי לא אצעד אחריך. אל תלך אחריי כי אולי לא אדע להוביל. לך פשוט לצדי והיה ידידי". דוברו של ח"כ ביטן מסר כי יו"ר הקואליציה רכש את הספר והוא נמצא בשלבי קריאה מתקדמים.