הסופר מאיר שלו שוחח היום (חמישי) עם בן כספית ורוני בר-און ב-103FM על דרישתה של שרת התרבות והספורט מירי רגב להעניק לכל העדות ייצוג בספרות. "יש פה טעות מעורבת בבורות", אמר שלו, "ואני מקווה שאין פה סתם מניפולציות וזיופים כי יכול להיות שהיא פשוט לא קראה את רומן רוסי". 




למה אתה נותן לה הנחה של טעות?" שאל בר און ושלו ענה: "כי יכול להיות שאם היא לא קראה את צ'כוב אז למה שהיא תקרא אותי? יש לי הרגשה שיש ביני לבין צ'כוב נקודות דמיון והנה הגושפנקא של שרת התרבות". 

"בראיון עם קובי מידן בטלוויזיה החינוכית אמרתי שבין דור המייסדים של נהלל לא היו בני עדות המזרח", הסביר שלו. "זו עובדה היסטורית ולכן הם לא מיוצגים בדמויות של "רומן רוסי" בתקופת העלייה השנייה שמתוארת אצלי בספר. 
"בתקופת ילדותי היו דווקא יהודים מעדות המזרח, גם במגדל העמק במעברה, וגם בתוך הכפר היו לנו דמויות מזרחיות" אמר הסופר. "היה לי מורה נערץ, יעקב מאסטרו ז"ל, שהיה ספרדי וכתבתי עליו בהערצה בספר, והמחנך שלי יעקב מתתיה היה מעדות המזרח והרב של נהלל היה תימני ובתוך "רומן רוסי", וזאת ההוכחה שלי שהיא לא קראה את הספר, יש גיבור מרוקאי למהדרין  מאחת מאותן מעברות שלטענתה אני לא רואה אותן ושמו מרדכי בוסקילה, כדי שלא היו אי הבנות" לגבי המוצא שלו".

"היית צריך שהגיבור יהיה רוסי ולספר יקראו רומן מרוקאי", אמר בר-און ושלו השיב כי "אני מרגיש לא נוח שאני צריך להזכיר שיש לי גיבור מרוקאי". 
כספית: "מה עשינו רע שמאיר שלו צריך לספור דמויות מזרחיות שלו ולהוכיח שהוא בסדר".  
שלו: "זה המצב. היא דוחקת אותנו לפינה המגוחכת הזו ויכול להיות שעכשיו אני משחק את המשחק שלה. צריך לזכור שמירי רגב, שעל פניו היא נראית כמו בן אדם על הכיפאק והיא נראית קורנת ועליזה ונחמדה ואני מאוד מעריך את זה, אבל כפרסונה מינסטריאלית זה בעיה. אם היא לא היתה שלנו היינו צוחקים על זה, אבל היא שלנו. זה מביך, הדרישות הללו. היא שרת התרבות. עצם הדרישה שבספרות יהיה ייצוג שווה היא מגוחכת לגמרי". 
"לדברי שלו, העובדה שבראיון היא קוראת לשמאל אליטה, זה מה שמראה את מצב המגוחך שאנחנו נמצאים בו, שהימנים עוד לא הבינו שהם האליטה ולא מתנהגים כמו האליטה. אליטה זו מחמאה".