זכייתו של דויד גרוסמןבפרס מאן בוקר היוקרתי אמש, הביאה הבוקר (חמישי) לגל של ברכות ואיחולים לסופר הישראלי שהביא כבוד רב למדינת ישראל. שר החינוך נפתלי בנט התייחס לזכייה חשבון הטוויטר שלו וצייץ כי "דויד גרוסמן הביא כבוד גדול למדינת ישראל", שרת התרבות מירי רגב הוסיפה: "גרוסמן הוא בהחלט סוס מנצח בזירת התרבות והספרות העולמית והארצית. אליהם הצטרף יושב ראש האופוזיציה, יצחק הרצוג, שאמר כי "דויד גרוסמן מגדולי הסופרים שלנו. קולו ועטו צלולים נוקבים ובהירים ומשאירים חותם גדול. פרס מאן בוקר יאה לו והוא יאה לפרס. כבוד!".



גם שרת המשפטים איילת שקד אמרה כי מדובר ב"כבוד גדול למדינת ישראלה ואני שולחת לו ברכות". שר הביטחון לשעבר משה יעלון התפייט ואמר "לדויד מזמור. מזל טוב לדויד גרוסמן. יצירתו מקור לגאווה לאומית ומעכשיו ביתר שאת, גם עולמית!". ח"כ עופר שלח (יש עתיד) אמר כי גרוסמן הוא סופר ייחודי וכתב כי הוא "מברך את הסופר הנפלא וחברי האהוב דויד גרוסמן על זכייתו בפרס מאן בוקר. זו זכייה מוצדקת מאין כמותה, כי דויד הוא מהזן הנדיר של סופרים המצליחים לשלב הליכה בגדולות עם כתיבה שגורמת עונג, ולכן כל כך הרבה קוראים בעולם אוהבים אותו. מי שמכיר את האיש החכם והישר שהוא, גם יכול לשמוח עבורו בלב שלם ואהבה גדולה".




ג'ודי מוזס התייחסה בחשבון הטוויטר שלה לזכייה ואמרה ש"סוס אחד נכנס לבר" הוא ספר מקסים ומסרה את איחולה לסופר.





כזכור, אמש זכה גרוסמן בפרס הספרות היוקרתי, במשותף עם מתרגמת הספר ג'סיקה כהן, על ספרו "סוס אחד נכנס לבאר". חבר השופטים אמר בעת הזכייה כי "דויד גרוסמן ניסה לכתוב ספר שאפתני מאוד, והוא הצליח לעשות את זה בצורה מדהימה", והוסיף: "'סוס אחד נכנס לבר' שם זרקור על נושא האבל מבלי רמז של סנטימנטליות. הדמות המרכזית מאתגרת ופגומה, אבל מושכת ואמינה. גרוסמן לוקח סיכונים סגנוניים ורגשיים, ומספק דוגמה עליונה למיומנותו של סופר".



גרוסמן גבר על עמוס עוז, שהיה מועמד השנה על ספרו "הבשורה על פי יהודה", בנוסף לארבעה סופרים מדנמרק, צרפת, נורבגיה וארגנטינה. זוהי הזכייה הראשונה של סופר ישראלי בפרס. בעת הענקת הפרס, כהן הודיעה שתתרום את מחצית הסכום בו היא זכתה לארגון "בצלם"