ספרו החדש של הדר גולדין: "איך לבנות חיים - חברותא ב'מסילת ישרים' עם הדר גולדין"', יצא לאור ארבע שנים לאחר מבצע "צוק איתן", בו לחם גולדין. "בחיים", כתב הדר, “יש לך שתי אפשרויות: להתעסק בעצמך או לעשות דברים גדולים”. במהלך מבצע "צוק איתן", כשחבריו של גולדין אגרו כוחות בין הלחימות ברצועת עזה, ישב גולדין, מפק"צ לוחמים בפלס"ר גבעתי, ולמד את ספר "מסילת ישרים".
רק בזמן השבעה, גילו הוריו את הספר שנתן להם הצצה נוספת לחייו של בנם. הספר היה מלא בשוליו בהערות שכתב גולדין לעצמו, בעיפרון, בכתב יד קטן וצפוף, אך מסודר להפליא.
ההערות מעבירות צמרמורת כשקוראים בהן ומבינים מה היה בראש מעיניו של אותו נער צעיר. בהן ציין לעצמו, היכן הוא יכול להשתפר, מה עליו לתקן בעצמו וכיצד הוא יוכל להיות איש טוב יותר. רק שנתיים לאחר מכן, החליטה המשפחה להוציא את הספר לאור, כאשר שנתיים נוספות נדרשו לעריכה כדי להנגיש את מה שכתב הדר לעצמו, לקהל הרחב.

שמחה גולדין, אביו של הדר, כתב בהקדמה לספר: "בשבת הראשונה שבה היה הדר חטוף ומוחזק בידי חמאס, הביא לנו צור אחיו את עותק הספר 'מסילת ישרים' של הדר. כשפתחתי אותו – נעתקה נשימתי. הספר הוא התמודדות אישית של בחור צעיר על נשמתו, תודעתו וערכיו. הדפים מלאים תובנות, רעיונות ומחשבות בכתב ידו הצפוף".
"בכל דף", המשיך גולדין האב, "כתב הדר מצד ימין את המיצוי של כל פיסקה, של כל רעיון, כפי שהבין והפנים. בצדו האחר של הדף כתב לעצמו מה עליו לעשות כדי לשפר את מידותיו שלו, להבין את דרישותיו של רמח"ל (מחבר הספר "מסילת ישרים") ולהיות ישר. פשוט לצעוד במסילת ישרים. הספר הוא התמודדות אישית, אינטימית ומתוכננת, ובוודאי שלא נועד לפרסום".