קיצור תולדות הוליווד:רידלי סקוט, הבמאי עטור השבחים של "בלייד ראנר" ו"הנוסע השמיני" והבמאי הדוקומנטרי אסיף קפדיה שיצר את "איימי" על חייה של הזמרת המצליחה איימי ווינהאוס שנפטרה מהרעלת אלכוהול, חברו יחד כדי להפוך את רב המכר הבינלאומי של הפרופסור הישראלי יובל נח הררי, "קיצור תולדות האנושות" לכדי סרט הוליוודי.



היום (רביעי) דווח כי סקוט יהיה המפיק בעוד קפדיה הדוקומנטריסט - יהיה הבמאי, וכרגע לא ברור לאיזה פורמט בדיוק הולך להיות מעובד הספר, והאם יהפוך לסדרת סרטים.



את "קיצור תולדות האנושות" כתב פרופסור יובל נח הררי מהחוג להיסטוריה באוניברסיטה העברית בירושלים. הספר יצא בשנת 2011, נמכר בכ-80 מיליון עותקים ברחבי העולם, שהה במצטבר 180 שבועות ברשימות רבי המכר בישראל ותורגם לכ-30 שפות.




בניגוד לספרים אחרים שמתארים את ההיסטוריה העולמית ומתייחסים לתרבות המערבית ב-5,000 השנים האחרונות, ספרו של הררי בוחן את מהלך ההיסטוריה בכל התרבויות ולאורך כ-70 אלף שנה, ואף מוקדם יותר.



קפדיה מסר בהודעה על הסרט: "זהו ספר שמשנה את הצורה בה אתה התופס את העולם והאדפטציה שלנו תעשה את אותו הדבר. המטרה היא להעיר את עינינו לשאלות מי אנחנו, מהיכן באנו ולאן אנו הולכים". 



נח הררי כתב: "אנחנו מקווים לערבב מדע, בדיה, היסטוריה, דרמה וגאונות כדי להביא את המסע המופלא של המין האנושי, שהחל כחיה חסרת משמעות וכעת נמצא על סף ההפיכה לאל".