לוויתן 

דרמה חברתית. מכונאי רכב שחי חיים שלווים בכפר נידח ברוסיה, מגלה שגם במקום שבו נדמה שהזמן קפא מלכת, צרות סופן לקרות. כשראש העיר המושחת מעוניין באדמתו כדי לבנות עליה כנסייה חדשה וגדולה, הוא נאלץ להילחם על ביתו ומשפחתו נגד הבירוקרטיה והשחיתות הרוסית במיטבה. זוכה גלובוס הזהב בקטגורית הסרט הזר, ומועמד כמעט ודאי לזכות בקטגוריה הנ"ל גם באוסקר.

בימוי: אנדריי זוויגינצב. שחקנים: ולדימיר ודוביצ'נקוב, אלכסיי סרבר ייקוב, אלנה ליידובה.  

בירדמן 
קומדיה שחורה. תהילת עברו של שחקן מפורסם עומדת לו לרועץ, כשהוא נאבק להעלות מחזה בברודווי בניסיון נואש להוכיח שהוא אמן אמיתי, ולא רק כוכב עבר הוליוודי בר חלוף. ככל שמתקרב ערב הבכורה, העניינים משתבשים. זוכה 2 פרסי גלובוס הזהב ומועמד ל-9 פרסי אוסקר.

בימוי: אלחנדרו גונזאלס איניאריטו. שחקנים: מייקל קיטון, אדוארד נורטון, זאק גליפינאקיס, אמה סטון, נעמי ווטס. ארה"ב 2014. 119 דקות. 
מפלה
קומדיה. סיימון אקסלר (אל פצ'ינו) בילה את כל חייו על במת התיאטרון. בזקנתו הוא נחשב על ידי רבים לאגדה מהלכת, אך אחרי שחווה משבר נפשי, הוא מחליט לעזוב הכול ולנסוע לנפוש בבקתה באמצע יער. צירוף מקרים מזמן למפתן דלתו את בתו הצעירה והלסבית של זוג חבריו הטובים ביותר. עפ"י ספרו של פיליפ רות'. 

בימוי: בארי לוינסון. שחקנים: אל פצ'ינו, גרטה גרוויג, דיאן וויסט, צ'ארלס גרודין, דן הדייה .ארה"ב. 2014. 112 דקות. 


אל פאצ'ינו ב"מפלה". צילום: באדיבות סרטי ינייטד קינג

 
כוח עליון 
דרמה קומית. משפחה שוודית יוצאת לחופשת סקי בהרי האלפים הצרפתים. לפתע מתקרבת סופת שלגים שמפרקת כל דבר בדרכה ומאיימת לפרק גם את המשפחה השאננה.

בימוי: רובן אוסטלונד. שחקנים: ג'והנס באך קונקה, ליסה לובן קונגסלי, קלרה ווטרגרן, וינסנט ווטרגן, קריסטופר היווג'ו. שוודיה-דנמרק-נורווגיה-צרפת 2014. 118 דקות.
קלף מנצח
בריון המתפרנס כיד ימינו של מהמר כפייתי מליאן בלאס ווגאס, יוצא למסע נקם בחבורת מהמרים שאנסו את חברתו.

בימוי: סיימון ווסט. שחקנים: ג'ייסון סטייתאם, מייקל אנגראנו, דומיניק גרסיה-לורידו, סטנלי טוצ'י, ג'ייסון אלכסנדר, אן הייש. ארה"ב. 2015. 92 דקות.

מתוך "כח עליון". צילום: באדיבות סרטי יונייטד קינג