השבוע תתקיים בסינמטק תל אביב הקרנת הבכורה של ״ערומים״: סרט קצר (בן 29 דקות), שיורם זקס כתב וביים, עמית יסעור (״את לי לילה״, ״הנותנת״ ועוד) צילם, ואופיר ליבוביץ (״נקמת הטרק¬טור״) כתב לו את המוזיקה.


״ערומים״ מגולל את סיפורם של גבר ואישה שיוצאים להרפתקה ספונטנית של 24 שעות באילת. לדברי זקס, הוא עוסק ב״מסע אל הבלתי נודע, מציף אמיתות מורכבות על זוגיות, כשהחיים מתגנ¬בים לתוך הפנטזיה וטורפים את הקלפים מכיוון לא צפוי. הקשר החד־פעמי, הקליל, פותח תיבת פנדורה של יצרים מודחקים, ומעלה שאלות מהותיות על הקשר בין אהבה ומיניות״. בתפקידים הראשיים: דני גבע ורננה רז, שעוברים בסרט חשיפה פיזית ורגשית לא פשוטה.

״אני חושבת״, אומרת רז, בתשובה לשאלה על מה הסרט מבחינתה, ״שקיים מתח תמידי בזוגיות בין אינטימיות - תולדה של היכרות עמוקה ומורכבת - לרצון להרפתקנות, סקרנות וגילוי. ככל שקשר מתקיים זמן רב יותר ומשתנה, השאלה הזו רלוונטית יותר. הסרט עוסק בעיני במובן מאליו ובמוכר בזוגיות, אל מול הזרות והגילוי במפגש חד-פעמי״.


איך הגעת לתפקיד?

״בנאלי למדי. יורם חשב עלי והזמין אותי לאודישן. באודישן השני, שהיה יחד עם דני (גבע), קרה איזשהו חיבור רגשי מיידי וחזק״.

עד כמה התפקיד אתגר אותך ונגע בך ברמה האישית?

״הדבר המאתגר ביותר היה ליצור אינטימיות עם מישהו שאני לא מכירה, שהוא למעשה הציר המרכזי של הסרט. גם אין לאן לברוח, זה תמיד שנינו, כך שהאחריות גדולה. ויש גם את האתגר שתמיד קיים בקולנוע ובטלוויזיה - החוויה הנוצרת מפורקת לחלוטין. אתה צריך לשרטט לך את הקו הנרטיבי בראש ולעקוב אחריו, כי בפועל הצילומים לא מתרחשים לפי הסדר. זה דורש ריכוז גבוה ודיוק רגשי. הדבר שהכי נגע בי הוא הבנאליות שבשגרה. יש בשגרה דברים מבורכים, אבל היא יכולה להיות מאוד מדכאת. הפכתי אמא לפני קרוב לארבע שנים, ויש משהו מאוד חזק שקורה כשאתה הופך להורה. אתה מוצא את עצמך מתאים לכל כך הרבה קלישאות על החיים ועל זוגיות, ואתה נזכר ברגעים של ההורים שלך שעכשיו אתה נמצא בתפקיד שלהם. עבורי זאת הייתה תחושה ש׳זהו, החיים התחילו'. שיש איזה מלכוד שעול החיים כולא אותך בו. הסרט הגיע אלי ממש בזמן כזה, ושמחתי על ההזדמנות לבטא את הלך הרוח שלי במעשה אמנותי. זה הכוח של אמנות, שהיא יכולה להעניק לך מבט נוסף, חיצוני, על החיים״.
 
איד התמודדת עם סצנות העירום?
״היו חששות, אבל הרגשתי שהם לא ענייניים. התמודדנו כולנו - יורם, דני ואני - עם המבוכה בצורה הכי בריאה ובוגרת שיכולנו לגייס. זאת הייתה משוכה שאני שמחה שעברתי אותה, כי דרך זה התגברתי על דברים נוספים. כמובן שעכשיו, כשהסרט יוצא, זאת התמודדות מסוג אחר לגמרי. כרגע אני מדחיקה לחלוטין״.

על מה את עובדת כרגע?

״אני עובדת כרגע על עבודה חדשה, ואני מתכננת ליצור עוד שתי עבודות בהמשך השנה. פרט לכך, זאת השנה הרביעית שאני מנהלת אמנותית של 'נקודת מגע' במוזיאון ישראל בירושלים. בשבוע הבא אני טסה לפסטיבל ״South by South West״ באוסטין, טקסס, עם הפרויקט שלי ״YouMake ReMake״ (מופע שהוא תגובות מבוימות לקטעי YouTube. י״א.)״.

"ערומים", הקרנת בכורה, 20.3, שישי, 13:00, סינמטק 2, תל אביב