לאחר אינספור תפקידים בלתי נשכחים, כולל סרטים כמו סלאח שבתי ותפקיד בלתי נשכח בכנר על הגג, הוכרז היום (שני) כי חיים טופול יקבל את פרס ישראל למפעל חיים ביחד עם אסתר הרליץ, שהיתה חברת הכנסת הראשונה בוועדת החוץ והביטחון ונחשבת לאישה פורצת דרך בתחומים רבים.



בנימוקי הוועדה לבחירתו של טופול, שיחגוג בקרוב יום הולדת 80, ציינו חברי הוועדה, הרב ישראל מאיר לאו, הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ, פרופ' סוזי נבות, תא"ל (מיל') אביגדור קהלני וגב' ליא קניג כי "חיים טופול הוא אחד מעמודי התווך בתעשייה התרבותית בישראל מזה שנים רבות. פעילותו הבימתית המגוונת הנחילה כבוד רב למדינת ישראל. פעילותו הטביעה חותם על היסודות והתשתיות הבימתיות שהובילו להתפתחות התחום כולו והשפעתם ניכרת עד היום בהווי, בזמר, במשחק ובבידור הישראלי". 

"בנוסף חיים טופול יזם והקים את  "כפר נהר הירדן", כפר נופש לילדים החולים במחלות חשוכות מרפא הנמצא בגליל התחתון. הוא חבר במועצת המנהלים של עמותת וראייטי ישראל – עמותה העוזרת לילדים ובני נוער עם צרכים מיודים ללא הבדל דת, גזע ומין".

בנימוקי הוועדה לבחירתה של אסתר הרליץ, ציינו חבריה, כי מאז קום המדינה בלטה הגב' הרליץ בפעילותה הציבורית , ההתנדבותית הדיפלומטית שלה -  כחלוצה ההולכת לפני המחנה ולעיתים כפורצת דרך לנשים רבות שבאו בעקבותיה".

"תחושת השליחות שלה והרצון לתרום לחברה ולמדינה ליוותה ומלווה אותה בכל פעילותה, מצעירותה ועד עצם היום הזה. גב' הרליץ הייתה חברת הכנסת הראשונה שכיהנה בועדת החוץ והביטחון  ובהמשך השנים כיהנה כשגרירת ישראל בדנמרק. אסתר יזמה והקימה את "אות הנשיא למתנדב" המוענק על פעילות התנדבותית של מבוגרים או של נוער, אשר תרמו תרומה ייחודית לטובת המדינה והחברה בישראל.  אסתר הרימה תרומה חשובה בתחומי ההסברה, התרבות וההתנדבות בקהילה.
 

טופול אמר בריאיון לגלי צה"ל: "אני בהחלט מתרגש. תודה רבה לכל מי שהמליץ ולמי שהחליט. אני כבר שולח במשך שנים המלצות לאנשים שאני חושב שהם ראויים ולצערי הם לא קיבלו, אבל אני בהחלט מודה למי שהחליט לתת לי, כשאני אומר לתת לי, אני צריך להגיד שאני לא סוליסט, אני עובד עם אנשים כל חיי, מלהקת הנח"ל, דרך בצל ירוק ועוד. ההשתתפות בקבלת ווראייטי והקמת המקום בכפר הירדן. תודה רבה לכולם".



   אישה פורצת דרך. אסתר הרליץ. צילום: איתן טל, ויקיפדיה