כל הרכב של שופטים, בלי קשר לסקנדל שהתחולל לאחרונה, היה מעניק השנה את פרס ישראל לדוד גורפינקל, כיום הבכיר והמוסמך שבאנשי תעשיית הקולנוע בישראל. עם שישה עשורים של ניסיון מצועי - צילום חדשות, תעודה ובעיקר סרטים עלילתיים - התבסס גורפינקל כבר מזמן כסמכות־על בכל הקשור לעקרונות (הבעייתיים) של ריסון האור הישראלי לצורכי הסרטה.
דומה שזילותו של תהליך בחירת חתן פרס ישראל, כפי שנחשפה בחודשים האחרונים, יכלה להנחית מכת מוות ליוקרתי שבאותות ההצטיינות בארץ. הבחירה הטבעית בגורפינקל כחתן הפרס כמו משיבה את יוקרתו של הפרס אל מסלולו התקין. כן בחישה מגבוה בסינון הנבחרים והבוחרים, או לא בחישה שכזאת - הדברים הללו אינם קשורים כלל לזכייתו של גורפינקל.