אבל כבד בעולם התרבות הישראלי, עם מותו של אחד השחקנים הגדולים והמוערכים ביותר בקולנוע הישראלי, אריה אליאס ז"ל. 
 
 "אריה היה שחקן אופי אדיר, מלא הומור, מלא אנרגיה וגם היה מלא בהפתעות", סיפר השחקן זאב רווח, שכיכב לצידו של אריה אליאס, שהלך כאמור היום לעולמו,  בכמה סרטים, בהם שני שוברי הקופות – "חגיגה בסנוקר" ו"צ'ארלי וחצי".
 
"אריה תמיד היה מקבל אותך בשמחה, באהבת הצחוק. היה לו הומור בריא של אדם פשוט וחכם מאוד", סיפר עוד רווח, "תענוג היה לשחק איתו ולעבוד איתו. אתה רוצה להיות איתו עוד וליהנות מהמשחק האדיר שלו ומהאישיות המיוחדת. עצוב לי מאוד".

איש התיאטרון, הסופר ומספר הסיפורים, יוסי אלפי, שהכיר מקרוב את אליאס לאורך עשרות שנים, אמר: "אריה היה האורים והתומים לשמירת הערך העצמי והכבוד התרבותי שממנו אני בא. היכרתי אותו כשהייתי בן 19 והוא בן 45 ואז חשבתי שהוא זקן. למרות פער גילאים של למעלה מ-25 שנים הוא היה עבורי חבר, כאילו שנינו מאותה כיתה. אריה הלך לעולמו בגיל 94 והוא עדיין הלך טרם זמנו".
אלפי עבד בצמוד עם אלפי בכמה מחזות וסדרות. "ביימתי בהצגה שהוא שיחק בהבימה, בסדרה 'הילדים משכונת חיים', שם הוא גילם את יחזקאל מהמכולת, וכתבי לו מחזה 'כרטיס בכיוון אחד'", הוא סיפר   
אלפי תיאר את אליאס כפורץ דרך. לאחר עלייתו של אליאס לארץ, הוא נחשב בתיאטרון כזר, בשל דיבורו במבטא עיראקי. "בימים שלא נתנו לו לשחק בהבימה ובקאמרי, הוא המשיך וניצח כשהוא שיחק. אריה ניצח במזרח ובמערב, ולא רק שהטביע את חותמו, הוא גם ניצח את חותמם", סיפר עוד אלפי, "הבן אדם היה האקדח שצריך היה לירות במערכה הראשונה, אך הוא ירה בשנייה, השלישית והרביעית. הוא נתן לי כוח להמשיך ליצור ולעשות והמחיש את הישראלי בעיני, שכל מי שמגיע צריכים לקבל אותו. אני כבר מחכה לראות את השחקנים יוצאי אתיופיה".

גבי עמרני, ששיחק לצידו של אליאס, בסרטים המיתולוגיים "קזבלן" ו"השוטר אזולאי", סיפר על חברות ארוכת שנים ביניהם: "מאוד קשה לי, חברים נעלמים לאט לאט לאחר הרבה מאוד שנים והחלל הזה מביא אותך להמון הרהורים. האנשים הטובים הולכים ונעלמים", הוא אמר, "היכרתי את אריה כשחקן, כבן אדם ואיש מדהים. עוד אישיות מדהימה שהלכה".
 
על אליאס השחקן סיפר עמרני: "הוא קיבל על עצמו את המגבלות ששמו לו. היה לו קשה בגלל המבטא, אבל היה לו כישרון משחק ייחודי. כולנו פרצנו דרך בתיאטרון ובקולנוע".