שלושה רשמים מעניינים מקאן: היפה המרגש והחשוב

עד שהתותחים הכבדים ייכנסו לפעולה, פסטיבל קאן מספק שלושה סרטים שנדרשים להתייחסות: "קרול" של טוד היינס, "אחותנו הקטנה" של הירוקאזו קורה-אדה ו"הבן של שאול" של לאסלו נמש ההונגרי

מאיר שניצר צילום: ללא
קרול
קרול | צילום: יח"צ
2
גלריה

הבשורה המרה על אודות סגירתו של קולנוע "גת" התל אביבי טרם הגיעה לאוזניו של גונתר אוטינגר, אבל הוא בכל זאת מודאג. אוטינגר, הנציב של האיחוד האירופי לכל נושאי הכלכלה והתקשורת האינטרנטית, מאוד מודאג מהמשך תהליך הנסיגה של הקולנוע מפני הדיגיטל, ומההשתלטות המוחלטת של הפלטפורמות האלטרנטיביות, הדיגיטליות, על שוק הפצת הסרטים באירופה.

סקירה זו נכתבת לאחר שהתחרות הראשית הגיעה לשני שלישים של הדרך, ולאחר צפייה ב-12 מתוך 19 הסרטים המתמודדים על פרס "דקל הזהב". בשלב זה אפשר לדבר על שלושה סרטים בלבד – היפה, המרגש והחשוב. שמונה נוספים מאכזבים, אם לא גרוע מכך, ועל הסרט הטוב הנוסף – "ערכו של אדם", דווח כבר שלשום ב"מעריב".


על הסרט החברתי המרשים "ערכו של אדם" נכתב כבר במסגרת הדיווחים היומיים, וכך גם על אודות אכזבות כמו "אמא שלי", "מלך שלי", "מרעיש יותר מפצצות", "מרגריט וג'וליאן" ו"סיקריו". מצד שני, יש לזכור כי סקירה זו חוברה לפני שנחשפו סרטיהם של התותחים הכבדים – ז'יה ז'אנקה הסיני, הו שיאו שיאן הטייוואני, פאולו סורנטינו האיטלקי, וכן ז'אק אודיאר הצרפתי. מי ייתן והם ישפרו לכיוון החיובי את המאזן הלא מרנין של קאן 2015.

תגיות:
ביקורת קולנוע
/
פסטיבל קאן
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף