בסוף השבוע האחרון הגיע אל מסכינו - בדיבוב לעברית ובצרפתית, בדו־ממד ובתלת־ממד - סרט האנימציה "אסטריקס באחוזת האלים", שבו, כמו תמיד, ינסה יוליוס קיסר להשתלט על כיס ההתנגדות האחרון שטרם נכבש על ידי הצבא הרומי - הכפר הגאלי הקטן של אסט-ריקס. זהו הסרט ה־13 במספר (וסרט האנימציה התשיעי) שהופק על פי עלילות אסטריקס - הלוחם הגאלי הקטן העשוי ללא חת, המתגורר בשנת 50 לפני הספירה בכפר חוף דמיוני בארמוריקה - מחוז בגאליה העתיקה, כיום אזור נורמנדי בצרפת. הכפר הזה הוא למעשה החלק היחיד בארצם שעדיין לא נכבש על ידי הרומאים, בזכות כוחות-העל של תושביו, שאותם הם מקבלים משתיית שיקוי פלא. היחיד שלא צריך לשתות את השיקוי הוא ידידו של אסט-ריקס, אובליקס - הענק בעל הצמות הג׳ינג׳יות המכור לחזירי בר צלויים. אובליקס נפל לקדירה של שיקוי הפלא כשהיה ילד, כך שכוחות־העל הם חלק בלתי נפרד ממנו.
"אסטריקס" שייך למסורת של קומיקס פרנקו-בלגי, שהולידה גם את "טינטין", "לאקי לוק" ו״הדרדסים". סטטיסטיקת אסטריקס קובעת כי עד היום נמכרו בעולם כ-350 מיליון ספרים ב-107 שפות, בהן עברית, לטינית, אספרנטו ואף יוונית עתיקה. בצרפת אסטריקס הוא ממש גיבור לאומי. 1.6 מיליון אנשים מבקרים בפארק השעשועים של אסטריקס שנפתח ב-89' צפונית לפריז, ועל שמו נקרא הלוויין הראשון שצרפת שיגרה לחלל ב-1965. שנים לפני הצלחת "משפחת סימפסון", עבד "אסטריקס" בשני מישורים - הקטנים נהנו מהמכות ומכל ה״פאף! פלאץ! טראח!", ואילו הגדולים נהנו ממשחקי המילים והבדיחות ההיסטוריות. הצרפתים, שלמדו את ההיסטוריה של רומא העתיקה ואת השפה הלטינית בבית הספר, התאהבו באסטריקס והתענגו על ההלצות הפוליטיות והחברתיות.
פרסמו את מקדולנדס

אסטריקס נתן את הופעת הבכורה שלו באוקטובר 1959 כגיבור טור קומיקס במגזין הקומיקס הצרפתי לבני נוער "פילוט". את דמותו יצרו שני צרפתים: הסופר וההומו-ריסט היהודי רנה גוסיני (שאף כתב את עלילות "לאקי לוק", שאותו המציא המאייר הבלגי מוריס דה בוורה, שנודע בכינויו מוריס), והצייר יליד איטליה אלבר אודרזו. אודרזו המשיך לאייר ולכתוב את "אסטריקס" לבדו אחרי מותו הפתאומי של גוסיני ב-1977 וחטף ביקורת שהכתיבה שלו לא מתקרבת לרמה של כתיבתו של גוסיני ושאין בה האירוניה המפורסמת שהפכה את "אסטריקס" לכל כך פופולרי מלכתחילה. וזו לא הביקורת היחידה שאודרזו קיבל. העובדה שאסטריקס וחבריו הופיעו בפרסומת של מקדונלד׳ס גם היא עוררה לא מעט זעם - הגיבור הקטן עמד בגבורה במשך שנים אל מול הפולשים הרומאים, ואז אודרזו מכר אותו לכובשים הקפיטליסטים.
עתה מגיע אלינו הסרט החדש, העושה שימוש בטכנולוגיות אנימציה חדישות, המבוסס על "אסטריקס באחוזת האלים" - הספר ה-17 בסדרת ספרי "אסטריקס", ואחד הקלאסיים שבהם, שיצא במקור ב-1971. אודרזו פיקח על הפקת הסרט, ואן גוסיני, בתו של גוסיני, נתנה לו את ברכתה. אך בקרוב ימשיך אסטריקס להתקיים ללא יוצריו המקוריים. ב-2011, בגיל 84, הודיע אודרזו שהוא פורש אחרי 52 שנה שבהן אייר את אסטריקס וחבריו, ומכר את הזכויות להוצאת אשט, כדי שזאת תמשיך לייצר לאסטריקס הרפתקאות חדשות, בלעדיו ובלי גוסיני. "החלטתי שצריכה להיות המשכיות, ואני רוצה שזה יימשך דורות רבים", אמר אודרזו, וזאת אחרי סכסוך משפטי מתוקשר עם בתו סילווי ועם חתנו ברנר בואייה דה שואזי, שהתנגדו למכירת בית ההוצאה לאור אלבר-רנה - צירוף שמותיהם הפרטיים של אודר-זו וגוסיני - לקבוצת אשט. אודרזו הודה שההחלטה למכור נובעת מגילו והוסיף: "המניע העיקרי שלי היה להנציח את הדמות שיצרתי עם רנה גוסיני, לפני יובל שנים. בהתחלה חשבתי שהדמות תמות איתי. זה היה קצת טיפשי, אני יודע. אסטריקס חזק ממני, והוא ימשיך להתקיים אחרי. אבל לפני הכל ברצוני להבטיח את עתידו. לכן אני חושב לפנות אל הספרייה הלאומית כדי לשים את כל הגלופות המקוריות של קורותיו במקום בטוח. אני לא רוצה שאחרי מותי כל הציורים שלי יתפזרו או יימכרו לאספנים".