אחרי הסקנדל, האיומים וההפגנה ושריקות הבוז בטקס הפתיחה, וגם לאחר פרישת המחאה של שלומי אלקבץ מצוות השיפוט הבינלאומי, הגיעה העת לתחרויות הסרטים עצמן. ראשון המתחרים הוא ״תיקון״, סרטו הארוך השלישי של אבישי סיון, קולנוען שמטמיע ערכים ניסיוניים בתוך עלילות סרטיו.
כמו בסרט הביכורים שלו ״המשוטט״, גם הפעם מתמקד סיון בקונפליקט החי והבועט בתוך גופו של אברך חרדי בירושלים - תשוקת הבשר לעומת הכמיהה לחסד אלוהי.חיים־אהרון (אהרון טרייטל) הוא בחור ישיבה ממאה שערים, שאמונתו בקב״ה כמו מתערערת מאותו הרגע שבו הוא חווה במקלחת, בעודו בעירום מלא, את פלא הזקפה. מטולטל בין הרצון לחוש מקרוב מגע של בשר אנוש רוטט מתשוקה, לבין הדחייה האינסטינקטיבית שהוא נתקף בה לנוכח בשר הבהמה המוגש לו לארוחת הצהריים, יוצא האברך למסע פנימי מיוסר, שכולל, איך לא, גם ביקור טראומטי בבית זונות תל־אביבי.
סיון מעדיף ב״תיקון״ (ממש כמו ב״המשוטט״) את האווירה על פני הסיפור, את המעקב אחר תהליכי ההשתנות הפרטית־אישית של גיבורו, ולאו דווקא את תיאור הסביבה החרדית המלחיצה שבה הוא חי ומתקשה לתפקד. שוטים ארוכים של הליכה לשום מקום, נסיעות ואסופה של טקסים פרטיים שמפתח האברך בינו לבין עצמו, מחליפים לא אחת את העלילה הדלילה במתכוון, שמצולמת בגווני שחור־לבן אפקטיביים. דומה שחלקו של הצלם שי גולדמן בעיצוב ״תיקון״ אינו נופל מזה של הבמאי. ההישג הקולנועי הכולל יכול היה להיות משמעותי עוד יותר, אילו העריכה של הסרט הייתה הדוקה בהרבה.

גם ״ג׳רוזלם״ מתחולל בירושלים, וגם הוא מתעסק בסוגיות של בשר אנושי מתפורר. אלא שהפעם מדובר בזומבים הקמים מקברותיהם דווקא ביום הכיפורים, כדי לפרוע פרעות בציבור הנהנתני של ירושלים. שתי תיירות יהודיות מאמריקה, צעיר נוצרי מאותה התפוצה בצירוף צעיר פלסטיני (וגם שני חיילי צה״ל) עושים כמיטב יכולתם על מנת להדביר את הזומבים הרצחניים. צמד האחים יואב ודורון פז, שכתבו, ביימו, הפיקו וערכו את ״ג׳רוזלם״, 28 24 לסף הגירוי האינטלקטואלי של בני 8.