בעברה יש רומן מתוקשר עם הזמר אריק ברמן, חזית שפתחה מול חנה לסלאו כשהשתתפה ב׳׳רוקדים עם כוכבים״, וציץ חשוף שהתנוסס לו על שער הפלייבוי הספרדי - אבל כל אלו הם מבחינתה נחלת העבר. כיום הדוגמנית והשחקנית הישראלית טל ברקוביץ' סוללת את דרכה בהוליווד ומטפחת קריירת דוגמנות בינלאומית.
עד כה הספיקה להופיע במגזינים נחשבים כמו Elle,FHM ,GQ ו־ Glamour, ורק השנה כיכבה בשני שערים של מגזין האופנה הצרפתי , Factice אחד מהם כשהיא טופלס. בנוסף כיכבה בקמפיינים בינלאומיים, בהם למותג הג׳ינס ״לי״, לבושם ״אולד ספייס״ ואפילו ל״בורגר קינג״ ולרכבי אסטון מרטין. בקולנוע היא הצטלמה לתפקיד קטן ב״נסיך הפרסי״ בכיכובו של ג׳ייק ג׳ילנהול ולקומדיה הבריטית ״רדיו רוק״, והיא אפילו עשתה אודישנים לתפקיד נערת בונד. היא חתומה בסוכנות MP, ושיין בלאק, שביים את ״איירון מן 3״, הוא אחד מחבריה הקרובים.
אבל ברקוביץ' היא לא אחת שתנצל את קשריה לקדם קריירה. ״אני לא מאמינה בקיצורי דרך, אלא בעבודה קשה וסיזיפית, וככזאת אני אחת שלא עושה לעצמה הנחות. אם ייקחו אותי לתפקיד, זה אך ורק כי עשיתי עבודה טובה והוא מגיע לי״, מבהירה ברקוביץ' בת ה־30, המתגוררת בשנים האחרונות בלוס אנג׳לס.

"במנטליות אני ילדונת"
בתחילת החודש נחתה ברקוביץ' בארץ לטובת תפקיד ראשון בסרט ישראלי, של הבמאי רם נהרי (במאי הסדרות ״אננדה״ ו״אמאל׳ה״). ״מדובר בקומדיה שחורה, העוסקת בתדמית הנשית ומה נשים צריכות לעשות כדי להיראות כמו שהן״, מסבירה ברקוביץ', ״אני מגלמת שחקנית אנורקטית שסובלת מהפרעות אכילה, שחיה על קו ישראל-אל.איי ונמצאת בזוגיות עם כוכב רוק מפורסם. הדמות שאני מגלמת מאוד מורכבת ונמצאת כל הזמן בסכסוך עם עצמה. היא מנסה לרצות את כולם בדפוסים הנדרשים מדוגמנית ומתנגשת כל הזמן עם מי שהיא באמת. הסרט מיועד כמובן לקולנועים בישראל אבל גם לאירופה, כי הוא קיבל מימון מקרן הקולנוע בצרפת ותסריט הסרט זכה שם בפסטיבל, ועל הסט יש צוות עובדים צרפתי״.
רק לאחרונה הצטלמת לקמפיין של ״בורגר קינג״, איך הצלחת להשיל כל כך מהר קילוגרמים לתפקיד האנורקטית?
״כשאמרו לי שהתקבלתי לתפקיד ואני עומדת לגלם שחקנית אנורקטית הבנתי מיד שאני חייבת להיכנס למשטר דיאטתי, ורזיתי חמישה קילו. אומנם יש לי גנים טובים, אבל הייתי צריכה לעבוד קשה בשביל זה. התחלתי לעשות המון ספורט, לפתוח כל בוקר במיץ ירוק ומיד לאחריו אימון של שעה וחצי בחדר כושר. ההמבורגרים יצאו מהתפריט שלי, לצערי״.
 
איך ההרגשה לשחק פתאום בסרט ישראלי?
״כל כך התרגשתי כשהודיעו לי שהתקבלתי לסרט בישראל. בעיקר כשקראתי את התסריט ונורא התחברתי לדמות. יש לי קואוצ'ר באל.איי, תרגמתי את התסריט לאנגלית ועבדתי איתו על התפקיד. מההתחלה הוא אמר לי 'טל, זה התפקיד בשבילך'. מאוד רציתי לשחק גם בארץ, ואני שמחה שזה סוף־סוף קרה. אם יציעו לי עבודה בישראל, אני כמובן אשאר, כי ה-say והיצירה הישראלית חשובים לי מאוד. אני מרגישה גאווה כשכל סדרה ישראלית נמכרת בארצות הברית, כי אני מעריכה את התעשייה שצומחת פה״. 
ניצלת את ביקורך בארץ לקמפיין להלבשה תחתונה לרשת ״אינטימה״.
״במקביל לעבודה על הסרט, עוד כשהייתי באל.איי, קיבלתי הצעה להשתתף בקמפיין להלבשה תחתונה של 'אינטימה'. עשיתי המון קמפיינים במהלך הקריירה להלבשה תחתונה, בארץ ובחו״ל בעיקר בלונדון ובגרמניה. אין לי בעיה ללכת בתחתונים ברחוב מרוב שאני כבר מרגישה בנוח להצטלם בהם. אני מאוד אוהבת את הקונספט של 'אינטימה', שמדבר על נשיות לא מתאמצת ושלמה. זה מתחבר לי עם הסרט שאני עושה, שצוחק על מודל היופי והסקסיות של נשים. אני לגמרי מתחברת לקונספט של הקמפיין, כי היום בגיל 30 אני לגמרי שם, מרגישה אישה סקסית שבטוחה בעצמה ונוח לה עם גופה״.

ברקוביץ' בקמפיין לבורגר קינג. צילום מסך מתוך אינסטגרם
 
איך זה להחליף קידומת?
״במנטליות אני עדיין מרגישה ילדונת. זה חלק מהשונות שלי. עברתי עם עצמי תהליך בשנים האחרונות, ולמדתי לקבל את העובדה שאני שונה ולא קונבנציונאלית. לא אחת שמסוגלת לקום בכל בוקר לאותה עבודה שגרתית. מאז שאני זוכרת את עצמי, הרגשתי שאני תמיד צריכה לחקות אנשים אחרים, אבל אף פעם לא באמת הייתי מאושרת. באל. איי כולם שונים זה מזה והרגשתי שזה המקום עבורי. עשיתי המון עבודה עם המורה למשחק שלי, שגרם לי לקבל ולהבין מי אני באמת״.
הודעה משמחת לרווקי ישראל: כבר שנתיים שברקוביץ' רווקה. ״כדי להתחתן צריך למצוא את הנסיך, אבל אני לא שם, עדיין בוחנת גבולות של עצמי ומרוכזת לגמרי בקריירה״, היא מסבירה. ״סדר היום שלי עמוס באודישנים, צילומים, שינון טקסטים, חדר כושר. אני לא במקום של להקים משפחה כרגע. אני גם לא יודעת ולא רוצה לתת 50% מעצמי. אם אני מתאהבת, אז זה עד הסוף. אבל אין לי זמן לזה כרגע״.
ובהמשך?
״ברור שאני רוצה אהבה וברור שאני מעדיפה שזה יהיה גבר ישראלי, אבל זה לא בשליטה של אף אחד מאיתנו. זה מלמעלה ואני מאמינה שזה יגיע בזמן הנכון״.
האם גם שער הפלייבוי היה סוג של בחינת הגבולות שלך?
״פלייבוי היה נטו מבחן שעשיתי לעצמי. בדקתי את הגבולות שלי, רציתי לראות עד כמה רחוק אני יכולה להגיע. אני לא מצטערת על פלייבוי - נהפוך הוא, זה חלק מהקריירה שלי ואני אמשיך לבחון גבולות ולאתגר את עצמי כל פעם מחדש בחוויות שונות״.
על קו מילאנו-לונדון
כשהיא נשאלת אם היא לא מרגישה בודדה בלוס אנג'לס, הרחק מהמשפ־ חה והחברים, היא מסבירה ש״להיות בודד זה סטייט אוף מיינד. באל.איי יש לי מעט מאוד חברים שבחרתי בקפידה וזה המורה למשחק, המורה לקבלה ושתי חברות טובות, אבל אני רחוקה מלהרגיש בודדה. בשישי בערב אני מעדיפה להיות בבית, לבד, בשקט עם עצמי, להדליק נרות וללכת לישון מוקדם. אני גרה ליד ראניון קניון, זה מקום שעושים בו הייקינג ויש בו הרבה טבע. בזמן הפנוי שלי אני יוצאת לשם, אני מאוד אוהבת טבע. אני אדם מאוד עצמאי ואף אחד לא מממן אותי, זה חלק מהסיבה שאני נהנית מלהיות לבד ולכן עובדת קשה על המשחק ובמקביל עדיין מדגמנת בכל הכוח, כי זה מעניק לי עצמאות כלכלית״.
כאחת שלומדת קבלה, האם את מתקרבת לדת? 
״מאז שסבתא שלי ז״ל נפטרה התחלתי לשמור שבת. בגלל המגורים באל. איי והריחוק מהמשפחה והארץ, אני שומרת על הזיקה היהודית וחוגגת את כל החגים. קבלה אני לומדת כבר שנה וחצי, וקיבלתי ממנה המון כלים. כל אדם מקבל מתנות מהבורא והוא צריך לדעת לתת מהאור שלו. אני לוקחת את הקבלה לקטע מעשי, לעשות כמה שיותר כדי להיות צינור של אור. אני עושה כל מה שאני יכולה כדי לעבוד על הכלי שלי ואני מוציאה את זה דרך המשחק. בגדול אני מאמינה שאם תהיה אדם טוב, דברים טובים יקרו לך. אני מאמינה בה' מאוד. זה מה שגורם לי לקום בבוקר ולעשות מה שאני עושה״.
בדיוק עשור לאחור, בסביבות גיל 20, ולאחר שנפצעה בברך והפסיקה עם קריירת הבלט, ארזה ברקוביץ', ילידת קריית טבעון, את מזוודותיה - ועזבה את ישראל להגשים את החלום. היעד הראשון היה מגורים במילאנו ותחילתה של קריירת דוגמנות. הנערה הצעירה עברה מסוכנות אחת לאחרת, נאלצה לשמוע שוב ושוב סירוב מוחץ, עד שלבסוף מצאה סוכנות שפתחה לה דלתות לעולם הדוגמנות. אחרי שלוש שנות קריירה במילאנו התגבשה בה החלטה: משחק הוא המהות, היעד והתכלית. ואז עזבה לחמש שנות לימוד משחק בלונדון.
״אחרי שנים שהופעתי על הבמה כרקדנית באנסמבל הבלט הישראלי, נורא התגעגעתי לבמה״, היא מספרת. ״הרגשתי שעולם הדוגמנות מגביל אותי ורציתי להתמקד רק במשחק ובבימת התיאטרון. הרגשתי שעשיתי הרבה עבודות דוגמנות וחסכתי מספיק כסף כדי שעכשיו אני אוכל להתאבד על תחום המשחק. אני מאמינה שתיאטרון זה מגרש משחקים שמתאמנים עליו לפני שעושים טלוויזיה. תיאטרון זה הבסיס לכל״.
בשנת 2012 היא עברה לשחק במגרש של הגדולים באמת והעתיקה את מגוריה ללוס אנג'לס, לחיות את החלום ההוליוודי: ״ואני שם כבר שלוש שנים. כיף לי. השינוי היחיד במגורים באל.איי הוא שזה רחוק יותר בשעות הטיסה מישראל והבדלי השעות ניכרים, אז פחות נוח להגיע לישראל בספונטניות״.
 
מגשימה את החלום ההוליוודי. זה נשמע מאוד נוצץ.
״אני באמת לא מסתכלת על זה ככה. סדר היום שלי רווי בעבודה עם במאים ומלהקים. אני קוראת בממוצע ארבעה תסריטים בשבוע. אני חושבת שגם אם הייתי חיה בארץ זה היה נראה אותו דבר. בקרוב אני מתחילה פרויקט גדול של סדרה שתצולם בניו מקסיקו, אבל עדיין אני לא יכולה לדבר על זה. בגדול ממש לא מרגיש לי נוצץ, אבל אני נהנית מכל רגע - כי זה מה שבחרתי לעשות״.