אחד הדברים הכי מצחיקים ששודרו בטלוויזיה האמריקאית לאחרונה הוא חיקוי של ג’ימי פאלון שבוצע ביד אמן על ידי רוברט דה נירו ב”טונייט שואו”. אחרי שדה נירו נאלץ לצפות בקווסטלאב – המתופף של הרוטס, להקת הבית בתוכניתו של פאלון – מחקה אותו במה שללא ספק ייזכר כחיקוי הגרוע ביותר בהיסטוריה (ובכך גדולתו), הוא החליט להחזיר לפאלון, ודפק חיקוי שתפס את המהות הפאלונית בצורה מושלמת.




דה נירו הגיע לאולפנו של פאלון כדי לקדם את סרטו החדש, הדרמה הקומית “המתמחה” של מלכת קומדיות מערכות היחסים מחממות הלב, הבמאית ננסי מאיירס ("זה מסובך", "באהבה אין חוקים", "טוראית בנג'מין"). ב"המתמחה" מגלם דה נירו אלמן שמגלה שעל אף שיעורי הטאי צ’י, חוג הבישול והקורס למנדרינית, הפנסיה היא לא בדיוק מה שהוא ציפה שתהיה, ועל כן הוא מחליט לחזור לשוק העבודה ומוצא את עצמו מביא קצת קלאסת אולדסקול לחברת הסטארט־אפ של אן האת’וויי בברוקלין. בחברה הוא משמש בתור המתמחה המבוגר ביותר בהיסטוריה. "יש לבטח משהו טוב לומר על ניסיון ומסורת, וזה מה שננסי מביעה בסיפור שלה", אומר דה נירו על הסרט. "זאת מעשייה על גיל מתקדם מול גיל הנעורים, אם תרצו".

"המתמחה", שאותו מתאר דה נירו בתור "מכתב האהבה של ננסי מאיירס לגברים מהדור שלי", עלה אצלנו בשבוע שעבר, ויש בו כמה רגעים נעימים בחברתו של דה נירו בחליפה, אבל אף על פי שהשחקן התביית לחלוטין בעולם הקומדיות הסתמיות־אך־לא־מזיקות, מקומו הטבעי הוא תחת שרביט המנצחים של מרטין סקורסזה, שכזכור הוציא מדה נירו כמה מהופעותיו הגדולות בסרטים כמו "נהג מונית", "ניו יורק, ניו יורק", "השור הזועם", "מלך הקומדיה", "החבר'ה הטובים" ו"פסגת הפחד". עברו בדיוק 20 שנה מהסרט המשותף האחרון שלהם – "קזינו" (אם לא סופרים סרט פרסומת קצר שהם עשו יחד לאחרונה) - והעולם בציפייה דרוכה לאיחוד, שכרגע נראה ממשי מתמיד.


"המתמחה". צילום: באדיבות גלובוס מקס

שומר על אופטימיות

הדבר החשוב באמת שקרה באותו ראיון של דה נירו אצל פאלון הוא שדה נירו אישר שהסרט The Irishman קורם עור וגידים, או לפחות מנסה. כבר שנים מדברים על הסרט הזה, בבימויו של סקורסזה ובכיכובם של דה נירו, אל פצ’ינו וג’ו פשי, אך לא היה ברור אם זה באמת הולך לקרות או לא.

מדובר בסרט המבוסס על ספר המתח I Heard You Paint Houses (קוד מאפיונרי ל”שמעתי שאתה רוצח שכיר”) של צ’ארלס ברנדט, שיעובד לתסריט על ידי סטיבן זאיליאן ("רשימת שינדלר", "כנופיות ניו יורק"). הספר, שיצא לפני עשור והיה רב־מכר פופולרי, מבוסס על סיפורו האמיתי של מתנקש המאפיה בשם פרנק “האירי” שירן, ששמועות קשרו אותו להתנקשויות בחייהם של ג’ון פ’ קנדי וראש איגוד נהגי המשאיות האמריקאי ג'ימי הופה. אין ספק שמדובר בפרויקט מלהיב בעל פוטנציאל אוסקרים עצום, ומרגע שדה נירו סיפר לפאלון שהפרויקט אכן קורה ושהוא מגלם בו את שירן ושאולי גם הארווי קייטל יצטרף לקאסט, יש לחובבי הקולנוע בכלל ולחובבי סרטי מאפיה בפרט למה לחכות.

היות שמנסים להפיק את הסרט הזה כבר קרוב לעשור (פצ’ינו אמר בראיון לפני כמה חודשים שהוא עדיין מקווה שזה יקרה), דה נירו לא יכול להתחייב ב־100% שהסרט אכן יופק, אבל הוא נשמע מאוד אופטימי. “אני מצפה לזה בכיליון עיניים”, אמר לפאלון. “אני חושב שזה יקרה, אנחנו ממש עובדים על זה כדי שזה יקרה”.

אבל גם אם עובדים עכשיו על The Irishman, זה עוד ייקח זמן; ועד אז, דה נירו בן ה־72 עסוק כתמיד. וכדי לאזן את החלטורה שלו בתור הסבא החרמן של אליל הבנות זאק אפרון בקומדיה Dirty Grandpa, הוא צפוי להתאחד עם הבמאי דיוויד או ראסל ("אופטימיות היא שם המשחק", "חלום אמריקאי") ועם השחקנים ג'ניפר לורנס וברדלי קופר בסרט האוסקרים העתידי "ג'וי", המבוסס על סיפורה האמיתי של אם חד־הורית שהמציאה את מגב הקסם והפכה לאחת היזמיות המובילות בארצות הברית. אנחנו מחכים.